לפני כשבוע וחצי סערה התקשורת הישראלית סביב נאומו של אבו מאזן באו"ם, שבו האשים את ישראל בביצוע "רצח עם" בעזה. אלפי מילים הושחתו, ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונים, על ההתבטאות האומללה, אחת בשורה אינסופית של הכפשות וגידופים המכוונים לישראל מפי דוברים פלסטינים ועוזריהם הישראלים.

גם התקשורת העולמית הציגה את דבריו של אבו מאזן בהבלטה. חיפוש במנוע החיפוש "גוגל ניוז" מניב כ-20 אלף תוצאות לנאום הג'נוסייד של מחמוד עבאס. ניתן לומר שעם נאומו של נתניהו באו"ם מאוחר יותר, היו דבריו של עבאס הכותרת המרכזית בעולם בכל הנוגע ל"סכסוך" בין הערבים לישראל בשבוע שעבר.

אבל שלושה ימים לפני נאומו של עבאס באו"ם התרחשה תקרית קטנה שנעלמה לגמרי מעיני התקשורת העולמית וזכתה רק להתייחסות אגבית בתקשורת המקומית. "גוגל ניוז" איתר רק מאות אזכורים בודדים שלה, רובם ככולם של כלי תקשורת יהודיים. מה קרה? על פי דיווח שלה בעיתון "הארץ", סולקה עמירה הס מכנס אקדמי שארגנה "קרן רוזה לוקסמבורג" הגרמנית באוניברסיטת ביר זית. הסיבה: מוצאה היהודי.

כך סיפרה הס: "באמצע ההרצאה הראשונה ניגשו אלי במרווח של עשר דקות שתי מרצות מהמרכז וביקשו שאצא כי עליהן לדבר איתי. ביקשתי לחכות עד ההפסקה, אבל יצאתי כשהתבקשתי בפעם השלישית לצאת, ובדחיפות. 'אז מה, אסור לי להיות פה?' שאלתי בחצי התלוצצות, והמרצה ענתה שיש בעיה. כשנרשמתי בכניסה כתבתי לצד שמי את שם 'המוסד' שאליו אני משתייכת: 'הארץ'. והנה, אמרה המרצה, יש כבר כ-20 שנה חוק באוניברסיטה שאסור לישראלים (יהודים) לשהות בתחומה... שתי המרצות דרשו שאעזוב. ועזבתי". 

העולם הצבוע ימשיך להתלהב מכל אמירה לוחמנית של מחמוד עבאס. צילום: רויטרס

הס היא מהעיתונאיות הידועות ביותר בישראל. ישראלית החיה ברמאללה ומזדהה הזדהות מוחלטת עם הערבים הפלסטינים ועם מלחמתם בישראל. בכתיבתה השקדנית ב"הארץ" היא מייצגת כבר שנים את הקו הפלסטיני המיליטנטי יותר, הקרוב יותר לחמאס מלאבו מאזן. היא שמאלנית כל כך רדיקלית עד שבפועל היא מייצגת את ה"ימין" הפלסטיני יותר משמאל ישראלי כלשהו, יהודי או ערבי.

זכור המאמר שלה שבו הצדיקה התקפות טרור על יהודים בעזרת זריקת אבנים, מסוג ההתקפות שבהן נרצחו ב-2011 אשר פלמר ובנו בן השנה יהונתן ז"ל באזור חברון, או ההתקפה שפגעה אנושות בילדה אדל ביטון ליד אריאל.

למעשה, מדובר ככל הנראה בפלסטינית היחידה ממוצא יהודי. אבל הקו הקיצוני שלה, היותר פלסטיני מפלסטיני, לא עזר לה מול החוק הרשמי בן ה-20 (מעניין, בדיוק בגיל של תהליך אוסלו) האוסר על בני הגזע היהודי להיכנס בשערי המוסד האקדמי המכובד בביר זית, ששני בוגריו המפורסמים ביותר הם "המהנדס" יחיא עיאש ורוצח ההמונים מרואן ברגותי הכלוא בישראל. 

העולם הצבוע ימשיך להתלהב מכל אמירה לוחמנית של מחמוד עבאס, נציג ה"פלסטינים" כביכול והתקשורת הישראלית תשתף איתו פעולה. כולם, כולל ראש הממשלה נתניהו, ימשיכו לברבר על נאומים באו"ם ועל "תהליכים מדיניים", בשעה שבביר זית, חצי שעה מירושלים, בירת הריבונות היהודית המתחדשת, נאכפים להם באין מפריע חוקי גזע דמויי נירנברג.