האוטו הצנוע והמעולה של אשתי התחיל לעשות סימנים שנמאס לו. המזגן הפסיק לקרר בקיץ, המנוע התחמם בחורף, הבנו את הרמזים, הבחור כבר בן 4, ורוצה לצאת לפנסיה מוקדמת. אנחנו מאוד מאוד מבינים במכוניות ולכן שמחנו מאוד שבמחירון היה כתוב שהאוטו שווה קצת יותר מ-60 אלף שקלים. בדיוק חצי ממה שקנינו אותו ואת כל ההתכווצות הזו הוא הספיק בזמן כל כך קצר. כישרון ענקי! נכון, בשנייה שיצאנו איתו מהחנות (קנינו אז חדש) הוא הפסיד כ- 20 אלף שקל, אבל כל המומחים אמרו לנו אז שזה מאוד שווה מבחינת מיסוי וכאלה.

ואכן, בשנים שבהן האוטו היה בידינו, העברנו למס הכנסה וביטוח לאומי רק 60% מהכספים שקיבלנו. אכן עסקה משתלמת - מי יודע כמה היינו משלמים אלמלא היינו קונים מכונית חדשה. אבל נשארנו כאמור עם חצי תאוותנו בידינו - האוטו עדיין שווה משהו (לפי המחירון), ולכן היה מאוד נעים לשמוע את צהלות הבוז של הקונים כשביקשנו את מה שכתוב במחירון. אני לא מדייק. הרוב קיללו והסבירו לנו משהו על המנוע של אמא שלנו. הערבייה כמובן. היה שבוע מאוד מעליב, אבל בסוף נמצאה הקונה המאושרת - אמא של אשתי.

אין כמו אמא ברגעים קשים, וגם ככה נדע שהאוטו בידיים טובות כי זה מה זה חשוב לנו. עם הכסף שקיבלנו בעסקה הזו סיירנו במיטב סוכנויות הרכב, וכולם התייחסו אלינו מאוד יפה (גם הם קוראים על המשכורות של מגישי טלוויזיה ב"פנאי פלוס"), ומאוד מאוד יפה הם הסבירו לנו כמה קשה עולם היבוא וכמה מסים יש, ולכן מכונית חדשה עם מקום לארבעה נוסעים (רק ללא חלקי גופם התחתון) מתחילה ב-110 אלף שקלים.

האמת, אני מגזים. יש יופי של מכוניות במחיר הזה. רק המחשבה על הפסד חוזר של חצי מהכסף בתוך שנה-שנתיים מנעה מאיתנו הפעם את הקנייה. ואז ראיתי ידיעה בעיתונים הכלכליים על כך שמיטב שרי ישראל החליטו לחסוך בהוצאות הרכב והפסיקו להזמין מכוניות יוקרה ב- 400 אלף שקל. חלקם הבינו שזה לא נראה טוב וחלקם באמת הבינו שזה מיותר. לכן הפעם הם יקבלו מכוניות ב-200 אלף שקל בלבד.

רק 200 אלף שקל לחתיכת פח ממונעת שבתוך שנה וחצי תהיה שווה קצת יותר מחצי. באמת שלא מקנאה, רק תסבירו לי למה אנשים כמו נפתלי בנט, שיכול להיכנס גם בסמארט, צריך אוטו כזה גדול ויקר. איך יכול להיות שמכונית בשוו 200 אלף שקל נחשבת יריידה ברמה, ובעיקר - עד מתי נהיה כולנו כל כך מטומטמים וניאבק על מחיר המילקי והאננס כשממול עושקים אותנו חבורה של אנשים חסרי לב.

אני יודע שזה כסף קטן יחסית לתקציב של מיליארדים, אבל מי שלוקח אוטו על חשבוני בסכומים כאלה לא יהסס לקחת לי את כל מה שיש לי כדי שלו יהיה קצת יותר טוב. משהו נהיה משוגע לגמרי, כנראה בכל העולם. זה לא ייגמר טוב. זה ייגמר בתאונה מרשימה ומהדהדת. נסיעה טובה.