בתגובה לרצח התינוקת בירושלים ולתרעומת הציבורית על אוזלת היד המשטרתית בבירה, פרסמה משטרת ישראל בדף הפייסבוק שלה סרטון וידיאו שצולם מבלון תצפית חדש הממוקם באזור שועפאט. בסרטון רואים כיצד המצלמה מזהה ועוקבת, באיכות צילום מעולה, אחרי מיידי האבנים על הרכבת הקלה והשוטרים הרודפים אחר המיידים ותופסים אותם.

לבי יוצא אל המשטרה ואל מאמצי הדוברות חסרי השחר שלה. מאמצי שווא. חבל על הכסף שעולה הבלון היקר והמשוכלל הזה, וחבל על הכסף שעולים כל עובדי המדינה המתפעלים אותו, וחבל על המאמצים הרבים של השוטרים המסכנים הנשלחים לרוץ אחר זורקי האבנים תוך סיכון עצמי. חבל על המאמץ כי גם אם יתפסו אותם, לא יעשו להם כלום.

מה קורה לזורקי האבנים? בתסריט הכי נדיר, אם הם זרקו ופגעו ומישהו נהרג ותפסו אותם וזיהו אותם וכו' - הם עומדים למשפט פלילי רגיל עם הגנה במימון המדינה.

אם הם מורשעים במשפט, אחרי הזמן שהם מבלים על חשבון משלם המסים הישראלי במעצר ואחרי השירות הטוב של עורך הדין שסיפק להם משלם המסים הישראלי, הם מקבלים, במקרה הטוב, מספר חד-ספרתי של שנים בסדרת חינוך של חמאס שנקראת "הכלא הישראלי", ואז חוזרים הביתה כמחבלים מדופלמים, מוכנים ומזומנים לניסיון הרצח הבא שיתרחש לא באבן, אלא ברובה או במכונית.

בדיוק כמו רוצח התינוקת הנוכחי וכמו רוצחי שלושת הנערים, כולם בוגרי הכלא הישראלי. זה התסריט הנדיר מאוד. בתסריט הפחות נדיר: כלום. זרקו אבנים, אז מה? על מה אפשר לשפוט אותם? הרי אנסים מורשעים נכלאים לשלוש שנים - כמה שנים תיתן מערכת המשפט למי שהורשע בזריקת אבן שלא פגעה באף אחד?

אבל זה עוד כלום, כי בתסריט הכי נפוץ הם לא מגיעים בכלל לבית משפט. על מה? חלק גדול מהם נמצאים מתחת לגיל האחריות הפלילית, אין בחוק סעיף אישום בשבילם. עושים להם פרצוף מפחיד, אולי לילה במעצר והביתה.

מדינת ישראל מתייחסת לאלימות כלפי יהודים כמשהו שנע בין מעשה קונדס לעבירה קלה. כל עוד לא יבין ראש הממשלה נתניהו - האחראי היחיד לביטחון בירושלים - שמדובר במלחמה לכל דבר, לא ישתנה מצב הביטחון האישי של היהודים בעיר.

לכן לבי יוצא אל המשטרה ואל הצבא. הם לא ממציאים לעצמם את הפקודות, הם מקבלים אותן מהממשלה. אהרונוביץ', בנט, ליברמן, לפיד, לבני ומעל כולם נתניהו. אלה האנשים שקובעים מה תעשה ובעיקר מה לא תעשה המשטרה. אי אפשר לנצח במלחמה כשלא מוכנים להודות שמלחמה מתחוללת.

שוטרי ירושלים וחייליה, וכמובן אזרחיה היהודים, הוטלו למלחמה על ידי ממשלה המסרבת להכיר שהמלחמה קיימת. אבל מלחמות לא נעלמות אםמתעלמים מהן, הן רק מחריפות, וזה מה שיקרה בירושלים למרות הבטחותיו הוורודות של המפכ"ל דנינו, המנותק מהמציאות. נתניהו, תתעורר, יש מלחמה, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפסיד בה.