כרגיל, כמו בכל שנה, גם יום הכיפורים של שנת תשע"ה, היה אחד הימים העמוסים בשנה עבור צוותי מגן דוד אדום. ידיהם של צוותי מד"א היו מלאות בעבודה במיוחד השנה. ילדים ובני נוער שנפלו מאופניים וגלגיליות, יולדות שפונו לבית חולים, התעלפויות וצמים שחשו ברע היו חלק מהקריאות אליהם הוזעקו צוותי מד"א.

במהלך יום הכיפור, צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל-2,319 בני אדם, מהם 68 אנשים שהתעלפו עקב הצום. 18 בני אדם נזקקו להחייאה ו-241 רוכבי אופניים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, מהם 193 ילדים ובני נוער. 36 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים באירעו ברחבי הארץ. ובכן, גם בשורות חיוביות יוצאות מהחג הזה, כאשר 116 יולדות הועברו לבתי החולים בכדי ללדת.

אחד הפצועים הוא נער שנפל מגשר חנקין בחיפה עת שרכב על אופניו, מגובה משוער של כ-5 מטרים. צוות ניידת טיפול נמרץ שהוזעק למקום טיפל בנפגע בן 12 ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מחבלות קשות בכל חלקי גופו. הילד הועבר לידר הניתוח ולאחר מכן אושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם.

החובש הבכיר יניב הויגר שטיפל בנפגע מסר כי הוא נמצא מוטל על הקרקע כשהוא סובל מכאבים ומחבלות משמעותיות בכל גופו. "הנפגע סבל משברים מרובים בגופו ומחבלה משמעותית בראשו. הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים".

צילום אילוסטרציה: מרק ישראל סלם

זמן קצר לאחר מכן נמסר למד"א על נערה שנפלה מאופניה ברחוב טשרניחובסקי פינת שדרות הציונות בחיפה. צוות אמבולנס של מד"א טיפל בנפגע בת 15 ופינה אותה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מחבלה בגב ובראש.

מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א כרמל: "השנה נצפתה עליה בכמות האירועים שטופלו על ידי צוותי מד"א כרמל. אך פריסת הכוחות המוגברת שלנו בשכונות השונות סייעה לנו להגיע במהירות לכל אירוע על מנת לתת מענה מקצועי, ולצערי גם השנה נאלצנו לטפל במקרים רבים של ילדים ובני נוער שנפגעו מרכיבה לא זהירה על אופניים וגלגיליות".