"אני לא רוצה מדינה דו לאומית, אני אומר זאת בצורה ברורה, אבל אני גם לא רוצה מדינה איראנית נוספת כמו בעזה או כמו בלבנון ולכן אני נאבק על התנאים החשובים ביותר לביטחון המדינה", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון שהעניק בניו-יורק לעמית סגל בערוץ 2, ערב שובו לישראל.

נתניהו התייחס לביקורת החריפה שהטיח בו יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בשל דבריו בפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הוא תומך ברעיון שתי המדינות. על כך אמר בנט: "לא יקום ולא יהיה". נתניהו השיב למראיין עמית סגל: "אני נפגש עם מנהיגים בעולם, עוד לא שמעתי מאף אחד מהם שהוא מטיל ספק במחויבות שלי לביטחון ישראל והנכונות שלי להיאבק לדברים שדרושים לביטחון ישראל, וגם להכרה בישראל כמדינה יהודית".

"אלה לא סתם דגלים שאני מניף, אני באמת נאבק על זה, ואלה תנאי היסוד למימוש מו"מ כלשהו על הרעיון של 2 מדינות ואני עומד על זה בתוקף, אני חושב שהיום אני יכול לדבר, היום מבינים יותר את מה שדיברתי קודם לכן, לפני צוק איתן ולפני המהפכות בעולם המערבי, על הצורך שלנו בהסדרי ביטחון חזקים, שמעוגנים בכוחות הביטחון שלנו, היום מבינים את זה. אז תאמין לי שאני שומר על האינטרסים שלנו".

נתניהו ולפיד. צילום: פלאש 90

"אני לא רוצה מדינה דו לאומית, אני אומר את זה בצורה ברורה, אבל אני גם לא רוצה מדינה איראנית נוספת כמו בעזה או כמו בלבנון, ולכן אני נאבק על התנאים החשובים ביותר לביטחון המדינה", הדגיש נתניהו. ראש הממשלה התייחס בראיון לגינוי החריף של ארצות הברית על הבנייה בגבעת המטוס ובמזרח ירושלים ושב והאשים את תנועת 'שלום עכשיו'.

"יש פה שני מרכיבים, אחד חוסר אחריות, באמת ברמה הבינ"ל של איזה שהוא גורם שמפרסם איזו תכנית סטאטורית שנמצאת שם כדי לחבל בפגישה מאוד חשובה שדנה בגרעין האיראני, שדנה בשאלות הביטחון היסודיות שלנו, בדעאש ובדברים אחרים, פשוט חוסר אחריות".
ובאשר להתנגדות האמריקאית לבניה בירושלים אמר: "היה גם מרכיב שני וזה ההתייחסות של הממשל האמריקני לזה שיהודים קונים בתים בירושלים.

"וזה מוגדר כפגיעה ומרעיל ואני לא יכול לקבל את זה, אם היית אומר ליהודים פה בארה"ב באיזושהי עיר או באיזה שהיא שכונה, אסור ליהודים לקנות כאן בית, הרי הייתה קמה זעקה נוראה, אז יהודים לא יכולים לקנות בית בירושלים? יהודים יכולים לקנות בית בירושלים, יכולים לקנות בית היכן שהם רוצים ,זו הדרך האמתית לקדם איזה שהוא דו קיום ולא ההפך מזה. אני לא מוכן לקבל את זה".

לשאלה היא האם ממשלת ישראל לא הביאה את הביקורת על עצמה משום שהיא בעצמה נוקטת אפליה, ולא מאפשרת ליהודים להתפלל בהר הבית, אמר נתניהו: "לגבי הר הבית יש סטטוס קוו שנקבע לפני 50 שנה כמעט, אחרי מלחמת ששת הימים, אנחנו מקיימים את זה, אני לא מציע שנתחיל להצית מלחמות דת פה".

נתניהו נשאל האם בכך שנפגש עם מקורבו המליארדר שלדון אדלסון, יריבו של הנשיא ברק אובמה, ערב לפני פגישתו עם הנשיא, הוא תרם לכך ש"הפגישה היתה קצת פחות טובה".
על כך ענה: "אני נפגש עם חברים שלי מכל צדיי המתרס הפוליטי על בסיס אישי וחברי, של חברות רבת שנים, גם של דמוקרטים וגם של רפובליקנים, זה לא מעיב על שום דבר".

בהקשר זה התייחס ראש הממשלה גם לדיווחים על כך שסעד במהלך הביקור במסעדות לא כשרות. "אני מקפיד לא רק בבית ראש הממשלה ובאירועים פומביים וציבורים, גם באירועים פרטיים, לא לאכול מאכלים לא כשרים". לדבריו יש לו בבית משגיחי כשרות צמודים, בניו יאיר ואבנר ואשתו שרה. "אנחנו שומרים על זה ואני שומר על זה, וכך אני נוהג, ואני חושב שזה נכון לעשות גם כראש ממשלת ישראל ומעבר לזה כך אנחנו נוהגים כמשפחה יהודית".

ועוד העיר: "נכנסים אצלי לפגישות , לצלחת. כבר בדקו לי באיזה נייר טואלט משתמשים, יש לי פתרון בשביל זה, בסוף נשים כאן מצלמות של ריאליטי. כך נפתור את הבעיה לכולם".
ראש הממשלה הודה במהלך הראיון כי הוא לא מתלהב מתוכנית מע"מ אפס אחוז של שר האוצר לפיד. לדבריו מדובר בתוכנית ששר האוצר מאמין בה. כשנשאל האם הוא לא מאמין בתכנית, השיב: "הוא קידם אותה ואמרתי לו תשמע אם אתה מאמין בזה, בסדר. אני לא הייתי נלהב, אני לא מכחיש את זה, אבל אמרתי, איך אומרים, אנחנו בשותפות, אתה מאמין בזה, נלך על זה".
לשאלה האם הוא מאמין שמחירי הנד"לן יירדו בשנה הבאה בעשרות אחוזים, כפי שמבטיח שר האוצר, ענה: " הלוואי. אני חושב שצריך לעשות את הכל כדי שזה יהיה".

על פרישתו של השר גדעון סער מהממשלה אמר: "אני מכבד את כל אלה שמחליטים לעשות מה שהם רוצים בהתאם לשאיפות שלהם או להערכה שלהם לגבי יכולתם לממש את השאיפות שלהם, זו החלטה אישית, אבל אני יכול להגיד שהנהגתי עכשיו 3 ממשלות ואני חושב שבתנאים לא פשוטים למדינת ישראל, ואנחנו עושים כל כך הרבה דברים יחד, לא רק כדי להבטיח את הביטחון, לפתח את הכבישים והרכבות, ולעצור את הגדרות והזרימה.. אז אנשים יכולים להחליט באופן אישי וגם אני פרשתי באיזה שהוא שלב, אבל לא הטלתי את זה באחריות על אף אחד, אמרתי אני עצמי לוקח איך אומרים? פסק זמן. וזה טבעי".

על טענותיה של גאולה אבן, רעייתו של השר גדעון סער, כי לשכת ראש הממשלה התנכלה לה ברשות השידור, אמר: "זה ממש לא רציני". ראש הממשלה התייחס גם לאפשרות של שינויים בהרכב הקואליציה או הקדמת הבחירות ואמר: "אני הייתי רוצה ממשלה יציבה, אני חושב שזו טעות ללכת עכשיו לבחירות, אחרי שנה וחצי ובתוך ההמולה הגדולה שאנחנו נמצאים בה, אני חושב שישראל צריכה להיות יציבה וחזקה, ובוודאי שבחירות מוקדמות אינן מסייעות לזה, אם אפשר להמשיך עם הקואליציה הזו מה טוב, אם לא ברור שנגיע לבחירות. אני מקווה שנוכל להמשיך ככל שניתן, אבל אני תמיד הייתי בעד להרחיב את זה ככל שניתן. תמיד".