סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה דרורי, פרסם הבוקר (ב') את החלטתו בתביעה שהגישו בני משפחתם של יניב ושרון בן שלום ז״ל, ואחיה של שרון - דורון יוסף סוורי ז״ל, שנרצחו בפיגוע ירי בכביש 443 ב- 25 לאוגוסט 2001. במסגרת ההחלטה באורך של 1,000 עמודים קביעה משפטית עקרונית בדבר אחריות הרשות הפלסטינית בתשלום נזיקין למשפחות החללים והפצועים בפיגועי חבלה.

התביעה הוגשה בשנת 2009 כנגד הרשות הפלסטינית ואש"פ, על ידי העזבונות והקרובים של הנפגעים. באותו אירוע נפצעו שתי בנותיהם הפעוטות של הזוג, ונכון להיום הן אומצו על ידי דודתם מצד אביהם, ובעלה.

בהחלטה נקבע כי ״אמצעי לחימה וכספים הועברו מן הרשות הפלסטינית אל מפקדי חוליות הטרור, וכי הרשות הפלסטינית ידעה והכירה את המטרה שלשמה מבוקשים אמצעים אלו״.

עוד נקבע כי הפיגוע התבצע באמצעות כלי הנשק שהועברו אל המפגעים מאת הרשות, ולאור זאת נקבע כי, ״היות ולרשות הפלסטינית קיימת חובת זהירות כלפי העלולים להיפגע מכלי הנשק הנמסרים או הממומנים על ידה, חייבת הרשות בנזיקין כלפי מי שנפגע בעקבות הפרת חובת זהירות זו״. 

התיק נקבע להמשך הוכחות לצורך הכרעה בדבר גובה הנזק והפיצוי המוטל על הרשות הפלסטינית. בהחלטה נכתב כי, ״מן הראיות שהוצגו ונפרסו בהחלטה עולה כי נתבע מס' 10, מרואן ברגותי, ידע על הפיגוע ואף נמסר לו דיווח לאחר ביצועו. איש הקשר של מרואן ברגותי עם חברי חוליית הפיגוע היה בן דודו ונהגו האישי".

השופט דרורי גם הסביר בהחלטתו כי "ברגותי לא עלה על דוכן העדים ולא התמודד עם טענות וראיות אלו, דבר שהיווה את אחד הנימוקים לקבלת גישת התובעים ולדחיית עמדת הנתבעים, כאילו הרשות אינה אחראית לפיגוע״.