בהמשך לתקרית הירי היום בגבולה הצפוני של ישראל, אמר גורם צבאי הערב כי החוליה שניסתה להכנס לשטח ישראל הייתה שייכת לצבא לבנון. הדבר מגיע בניגוד להערכות מוקדמות יותר, לפיהן החוליה הייתה שייכת לארגון החיזבאללה, שלוחמיה לבשו מדים של צבא לבנון. כעת אומרים בצה״ל כי מדובר בחוליה של הצבא הלבנוני ולא ברור מה הייתה מטרתה.

ראש המועצה האיזורית גליל עליון גיורא זלץ פנה הערב במכתב לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בדרישה לבטל את פיטורי הרב"שים ביישובי הגבול שבמועצה שלו. "חשיבות הרבש"צ הוכחה במבצע "צוק איתן" בדרום. אני קורא למשרד הביטחון לבטל קיצוץ התקנים בטרם יתרחש אירוע בטחוני בשטח הקיבוץ", אמר זלץ במכתבו. 

בהמשך מכתבו כתב זלץ: "תפקיד רכז הביטחון, כפי שלמדנו במבצע 'צוק איתן', הוא משמעותי מאוד במגזר הכפרי, והתברר כי אסור לוותר עליו בנקל". במכתב מסביר ראש המועצה כי הקשר של רכז הביטחון המקומי עם כוחות הביטחון האזוריים הוא הדדי ונשען על זמינות מלאה. הרבש"ץ הוא דמות מרכזית במענה המבצעי ובבניית החוסן היישובי לקראת ובעת אירוע בטחוני.

בהמשך מכתבו לשר הביטחון מחבר זלץ את הפנייה לאיומים מכיוון סוריה ולבנון, "מי כמוך יודע בפני אלו אתגרים ניצבת מדינת ישראל בימים אלה, בגזרות השונות, וביניהן בגבולנו הצפוני. לאור זאת, אני מתקשה להבין את הקיצוץ בתקן רכז הבטחון בשני היישובים". המכתב מסתיים בבקשה לבדוק את שינוי ההחלטה, "ולהביא לביטול הקיצוץ, עוד בטרם יצא אל הפועל, בטרם עלול להתרחש, חס וחלילה, אירוע בו לא יהיה ביישוב הגורם אשר אמור לנהל את התגובה הראשונית".

"המהלך שמתכנן משרד הביטחון - החלפת רכזי הבטחון השוטף (רב"ש), מטעם משמר הגבול ביישובי קו העימות, בעמיתיהם ממשמר הגבול, יביא למציאות חדשה, בה לראשונה יבוטלו תקני רכזי ביטחון בשני קיבוצים צפוניים המוגדרים "קו עימות"- להבות הבשן וגונן. כך אומרים במועצה אזורית הגליל העליון".