14 שנה בדיוק לאחר תקרית הר דב בה נהרגו ונחטפו שלושה חיילי צה"ל בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד ז"ל, בעת שערכו סיור לאורך גדר המערכת באזור הר דב ארגון החיזבאללה מאותת לישראל ומבצע פיגוע כפול באותה הנקודה.

היום, סמוך לשעה 15:00 אירע פיצוץ מטען חבלה שאולי הופעל מרחוק לעבר סיור של צה"ל. מעוצמת הפיצוץ נפגעו באורח קל שני לוחמי הנדסה מהיחידה לסילוק פצצות ופונו באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. צה"ל החל מיד בירי ארטילרי כבד לעבר מטרות של ארגון החזבאללה.

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר לאחר הפיצוץ כי "חיזבאללה הוא האחראי להנחת המטענים והפעלתם היום, ולכן יעדיו הותקפו. יש כאן תופעה של מדינה בתוך מדינה, ואנו רואים גם בממשלת לבנון אחראית לאירוע".

גורם צבאי בכיר מסר כי "מדובר בעליית מדרגה חמורה שהחלה לפני יומיים בתקרית שממנה מתברר כי החוליה של מחבלי החיזבאללה הייתה לבושה בבגדי צבא דרום לבנון כפי שחששנו". עוד הוסיף הגורם כי אותה חוליה היא ככל הנראה זו שהכינה את התשתית לפיצוץ המטענים שברור היו מכוונים לפגוע בחיילים.

רשתות זרות בלבנון דיווחו כי החוליה שהפעילה את המטענים באזור הר דב נקראה על שם עלי חסן חידר, מומחה צבאי של החיזבאללה, אשר נהרג בחודש שעבר לאחר שמתקן האזנה ישראלי התפוצץ בתוך שטח לבנון.

בצה"ל אומרים כי בתגובה לפיצוץ בו נפצעו שני החיילים "תקף צה״ל באמצעות ירי ארטילרי שני יעדים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הגבול בדרום לבנון". עוד נמסר מצה"ל כי "כחצי שעה לאחר האירוע אירע פיצוץ מטען נוסף במרחב. אין נפגעים ולא נגרם נזק".

בצבא רואים בחומרה רבה את האירוע וגורמים צבאיים מסרו כי מדובר "בהפרה בוטה ואלימה של ריבונות ישראל ואנו רואים בממשלת לבנון ובארגון הטרור חיזבאללה אחראיים לכל ניסיון פגיעה בחיילי ובתושבי מדינת ישראל. צה״ל שומר לעצמו את הזכות לפעול בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".

גורמים ביטחוניים המקורבים לחיזבאללה מסרו כי פעולת החוליה נגד חיילי צה"ל באזור חוות שבעא, הייתה פעולת תגמול של הארגון על פגיעת חיילי צה"ל בחיילי צבא לבנון בתחילת השבוע.

"מטען החבלה פוצץ מטרים ספורים מהמקום בו הותקפו חיילי צבא לבנון שלשום",  הדגישו מקורות ביטחוניים לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה. עפ"י המקורות, הפיצוץ אירע "באזור הכבוש של חוות שבעא, ומטרתו הייתה לפגוע בכח של חיל רגלים ישראלי".

מוקדם יותר נטלו בארגון השיעי הלבנוני אחריות לפיצוץ מטען החבלה בחיילי צה"ל באזור סדאנה שבאזור חוות שבעא. בהודעה שפרסם הארגון בערוץ "אל-מנאר", נטען כי "בשעה 14:22 חוליית השהיד חסן עלי חיידר של ההתנגדות האסלאמית, פוצצה מטען חבלה בחוות שבעא בסיור צבאי ישראלי, וגרמו לכמה פצועים בקרב חיילי הכיבוש".

עדי ראייה אמרו, כי פיצוץ עז נשמע סמוך לחוות שבעא, ליד אתר סדאנה, בגבעות המזרחיות של העיירה כפר שובא. על פי הדיווח, מדובר במסלול של טנקים של צה"ל. עוד נטען, כי הפיצוץ פגע בטנק צבאי.

מאוחר יותר, דווח בלבנון כי צה"ל הפגיז את גבעות שבעא וכפר שובא בעשרות פצצות מרגמה, כאשר גם מזל"ט חג באזור המופגז.

הפצועים במצב קל: "הגיעו עם פגיעת רסיסים"

כאמור שני החיילים שנפגעו פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. ד"ר האני באחוס, מנהל הטראומה ברמב"ם התייחס לפצועים ואמר: "שני חיילים צעירים הגיעו אלינו עם פגיעת רסיסים, אחד מהם יגיע לחדר ניתוח להוצאת רסיס והשניים יעברו לטיפול במחלקה האורוטופדית. שניהם בהכרה מלאה, יציבים לחלוטין ומצבם מוגדר קל".

כזכור, שלשום נרשמה תקרית חריגה נוספת בגבול לבנון, במהלכה נפצע אזרח לבנוני מאש ישראלית בסמוך לחוות שבעא. עם כי, בצה"ל ובצבא לבנון, מסרו גרסאות סותרות.

בצה"ל מסרו כי כח סיור זיהה בגזרת הר דב חוליה שחצתה את קו הגבול (הקו הכחול), ופתח בירי של נשק קל לעברה. לפי צה"ל, אדם אחד נפצע והחוליה נמלטה צפונה, בחזרה לשטח לבנון. נסיבות האירוע נבדקות. מהצבא הבהירו לאחר התקרית כי "צה"ל ימשיך לשמור על ריבונותה של ישראל במרחב הגבול".

באתרים הלבנוניים, נטען כי התקרית היתה חלק מעימות בין צבא לבנון ליחידה ישראלית, שניסתה להיכנס, לדברי האתר, לשטח לבנון באיזור סדאנה, בסמוך לחוות שבעא. לפי הדיווחים, חייל לבנוני נפצע בידו מאש צה"ל במהלך העימותים ופונה לבית החולים.

מקורות בטחוניים מסרו לאתר "דיילי סטאר" הלבנוני כי כח הסיור הלבנוני פתח באש לעבר החיילים הישראלים, רק לאחר שהאש נורתה לעברם וגרמה לפציעתו של החייל. לטענת אותם מקורות, צה"ל פתח באש לאחר שצבא לבנון מנע ממנו להיכנס לשטח לבנון. האתר גם מדווח שהצבא הלבנוני משתף פעולה עם כח האו"ם בחקירת התקרית.