ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן את הקדמת הפריימריז בליכוד ולעריכת בחירות בזק לראשות הליכוד כבר לאחר החגים, במקביל לשינויים בחוקת הליכוד ובשיטת הבחירות של הרשימה לכנסת. על פי דיווח הערב בחדשות 2 עולה כי מיד אחרי החגים ייזום נתניהו בחירות בזק לראשות הליכוד, מתוך הערכה כי יביס כל יריב אפשרי.

לאחר מכן מתכנן ראש הממשלה שורה של שינויים נוספים בבחירת הרשימה לכנסת. בין היתר, יוכל נתניהו לשריין בעצמו מועמד חיצוני בכל עשירייה ברשימת הליכוד, בדומה לסמכות שקיבל לאחרונה יושב ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, בחוקה החדשה שאושרה במפלגתו. גם במפלגת יש עתיד נהנה יו"ר המפלגה יאיר לפיד מסמכויות כמעט בלעדיות בכל הקשור להרכב הרשימה לכנסת.

בהקשר זה מוזכר שמו של האלוף במיל' יואב גלנט כמועמד מרכזי לחזק את רשימת הליכוד, אם בסופו של דבר לא יתמודד על הרמטכ"לות במקומו של בני גנץ.

נתניהו בישיבת הממשלה, היום. מתכנן שורת שינויים והקדמת הפריימריז. צילום: מרק ישראלם סלם

שינוי מתוכנן נוסף הוא אפשרות שתהיה לראש הממשלה להקפיץ את מועמדי המחוזות במעלה הרשימה על חשבון הרשימה הארצית והעברת בחירת מועמדי המחוזות מהמתפקדים למרכז. גורמים בליכוד אומרים כי התוכניות המיוחסות לראש הממשלה נתניהו מעידות על הערכות בלשכתו כי הבחירות לכנסת יערכו בתוך שנה וכי תקציב 2015 יהיה התקציב האחרון שהממשלה הנוכחית מעבירה.

בלשכת ראש הממשלה סרבו להתייחס לדיווח. 

יו"ר מרכז הליכוד ויו"ר ועדת החוקה של המפלגה, ח"כ דני דנון, אמר בתגובה כי "בליכוד אין מקום לשריונים ולהצנחת כוכבים נוסח מפלגתו של יאיר לפיד. הבקשה של יו"ר תנועת הליכוד להקדמת הפריימריז ולשינוי שיטת הבחירות טרם התקבלה אצלי" והוסיף כי "אני מחוייב לשמור על ערכי ליכוד ועל הרוח הדמוקרטית המפעמת בה".