ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת רע"ם תע"ל, מתכוון להעלות בקרוב להצבעה בועדת השרים לענייני חקיקה ובכנסת הצעת חוק להכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67', במטרה להביך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהעמיד במבחן את הצהרותיו על תמכיתו ברעיון שתי המדינות.

הצעת החוק, שהונחה על שולחן הכנסת בחודש יולי האחרון, היא מהלך משולב במקביל לבקשה הפלסטינית למועצת הבטחון להכיר במדינת פלסטין והיא קובעת כי ממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית ״ריבונית ועצמאית״ על בסיס גבולות 67 כדי ליישם את עקרון שתי המדינות.


המטרה: להביך את הממשלה. ח"כ טיבי. צילום: פלאש 90

בדברי ההסבר כותב ח"כ טיבי: "הצעת החוק היא מבחן לכוונותיה של ממשלת ישראל לטוב ולרע והעולם באמצעות האו"ם כבר קיבל את עקרון שתי המדינות והכיר בפלסטין ורק החלטה של ממשלת ישראל מהווה את המכשול האחרון לסיום הכיבוש בשטחי 67' והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינה ישראל".

ברעם-תעל אומרים כי הצעת החוק של ח"כ טיבי מטרתה לאתגר את ממשלת ישראל. היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה "ואם תידחה, כל העולם יווכח כי ממשלת ישראל היא המכשול העיקרי לסיום הסכסוך ובלימת חזון שתי המדינות".

נתניהו הכריז על תמיכתו ברעיון שתי המדינות בנאום בר אילן ולאחרונה חזר על עמדה זאת בפגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ברע"ם תע"ל אומרים כי מדובר ב"מס שפתיים" של נתניהו וכי הצעת החוק נועדה להעמיד למבחן את הכרזותיו.