הותר לפרסום: חיל הים ביצע לאחרונה ניסוי מוצלח ביירוט טיל, הנמצא בידי בסוריה וייתכן שגם בידי חיזבאללה ומאיים על ספינות טילים ועל אסדות הגז של ישראל בים התיכון.  

במהלך התרגיל שוגר טיל שדימה את מסלולו של טיל היאחונט ואליו שוגר מסטי"ל טיל נגד טילים מסוג "ברק". ה"ברק" הצליח ליירט את טיל השיוט ובעצם ביצע את המשימה בהצלחה גדולה.

בצה"ל אומרים כי הניסוי מעניק לצה"ל יכולת למענה מפני האיום של טיל השיוט שנחשב מהיר מאוד ומסוכן מאוד, ותוצאת הצלחת הניסוי נובעת מהכנסת שיפורים למערכת ההגנה של הסטי"ל שכוללת בעיקר שיפורים בזיהוי הטיל שנורה לעבר כלי השייט ושיפורים בחדות כיוון אל המטרה.


אסדת הקידוח "תמר". עלות ההגנה על האסדות - 3 מיליארד שקל. צילום: יח"צ

גורם בכיר בחיל הים סיפר למעריב: "על אסדות הגז לא ניתן להציב סוללות הגנה או כיפות ברזל ובעבר נשקלו לא מעט חלופות להגנה על אסדות גז. המערכת הכי טובה להגנה כיום הם ספינות הטילים ועלות ההגנה על אסדות הגז נאמדת בכשלושה מילארד שקלים לשנה". הגורם הבכיר מסר עוד כי על פי החלטת הממשלה המימון הוא של משרד הביטחון.

טיל היאחונט הוא טיל על-קולי נגד ספינות שמיוצר ברוסיה. בעשור האחרון הוא הותאם לשיגור מהאוויר, מהיבשה ומהים על ידי ספינות וצוללות. טיל ה"ברק" מותאם לשיגור מספינות הטילים ומיועד ליירט טילים הנורים אל עבר הספינה על ידי פגיעה בהם, בדומה לכיפת הברזל. המערכת היא פרי פיתוח משותף של רפאל והתעשייה האווירית לישראל. המערכת מורכבת ממכ"ם בקרת אש, מערכת בקרת אש, משגר אנכי וטילי "ברק.

במהלך מלחמת לבנון השנייה כשלה המערכת שהייתה מותקנת על הסטי"ל אח"י חנית, אז נורה לעברה טיל, אולם המערכת זיהתה את הירי כמטוס ולא פעלה. בהתחלה סברו כי אנשי הספינה כיבו את המערכת, אולם לאחר תחקיר טענו בצבא כי המערכת פעלה אולם לא זיהתה את הטיל כאיום.