ארגון המדינה האסלאמית פרסם היום סרטון נוסף בו מופיע העיתונאי הבריטי החטוף ג'ון קאנטלי, האומר כי הארגון "התחפר לקראת הקרב".

קאנטלי הזהיר את המערב כי הכוונה היא שמי שמקווה לפעולה כירורגית בלי ללכלך את הידיים, צפוי להפתעה נוראית שהפעולה תתחיל.

לדברי העיתונאי, מדובר במצב של "ווין-ווין" עבור דאעש: "אם ההוצאות להורג יובילו למחאה ציבורית או לשינוי מדיניות, זהו ניצחון ענק. ואם הדבר יביא את הממשלות שלנו לעוד הפצצות מהאוויר, תוך בזבוז של מיליוני דולרים ובכך להחליש את המדינות, גם זה ניצחון עבורם"

עוד אמר קאנטלי בסרטו, שכותרתו היא "הקשיבו לי", כי ייתכן מצב שבו הלוחמים הזרים של המדינה האסלאמית ישובו לבתיהם באירופה ויבצעו פיגועים, דבר שהאירופים חוששים ממנו מאד לנוכח הצעירים הרבים שנסעו להילחם עבור המדינה האסלאמית.


"לוחמי דאעש מוכנים לקרב". קאנטלי. צילום: יוטיוב

בסרטונים קודמים האשמים קאנטלי את התקשורת המערבית בגרירת הממשלות למלחמה נגד דאעש ותהה מדוע "הממשלות מוכנות להיכנס למלחמה שאין להן סיכוי לנצח". בסרטון נוסף השווה את המלחמה במדינה האסלאמית לבוץ הוויטנאמי והזהיר את הנשיא אובמה מלהיכנס להרפתקאה כזאת. 

בשבוע שעבר פנה אביו של קאנטלי, פול, שעבר לאחרונה ניתוח בגרונו, בקריאה נרגשת לחוטפי בנו: "לא כך דמיינתי את שנתי ה-81", הוא אמר ממיטת חוליו. הוא הוסיף כי המשפחה ניסתה ליצור קשר עם דאעש על מנת "להעביר מסר חשוב בנוגע לג'ון", אולם לא התקבלה כל תגובה מארגון הג'האד.