מקורות פלסטיניים בכירים אמרו היום (ב') כי הרשות הפלסטינית מתקרבת להשגת רוב במועצת הביטחון של האו"ם כדי להעביר החלטה שתאלץ את ישראל לסגת לקווי 67 עד חודש נובמבר 2016. לפי המקורות ברשות, הפלסטינים הבטיחו שבעה קולות מתוך התשע שהם צריכים בסך הכל כדי להעביר את ההחלטה.    

בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען אמר חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני נביל שעת כי "אנחנו בשלב גיוס הקולות והלובינג בקרב חברות מועצת הביטחון, על מנת להשיג את הקולות הדרושים" .

שעת  הוסיף כי הרשות נתקלה בהתנגדות לביצוע התוכנית מצד ארה"ב, שלא רק שאיימה שלא להצביע בעד ההצעה, אלא הפעילה לחץ על חברות אחרות במועצת הביטחון שיתנגדו לה אף הן, או לפחות שידחו את ההצבעה עד אחרי בחירות האמצע בארה"ב שייערכו בנובמבר. 


הגיש את טויוטת ההצעה שלו לאו"ם. אבו מאזן נואם באו"ם. צילום: רויטרס

אבו מאזן הודיע בתחילת החודש (אוקטובר) כי הגיש את טיוטת ההצעה למועצת הביטחון: "הגשנו טיוטה לפתרון הסכסוך למועצת הביטחון של האו"ם, והם התחילו בהתייעצות שתימשך כשלושה שבועות, או אולי יותר, עד שנקבל תשובה". אבו מאזן אמר את הדברים בפגישה של הרשות ברמאללה.  

ההצעה שהגיש אבו מאזן כוללת "נסיגה מלאה של ישראל מכל השטחים הפלסטינים שנכבשו ב-1967, כולל מזרח ירושלים, במהירות האפשרית, ולא יאוחר מנובמבר 2016". 

שגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, אמרה לכתבים מוקדם יותר החודש כי " אנחנו מודעים לתוכניתו של אבו מאזן, אבל ממשיכים להאמין כי הדרך היחידה לפתור את הסכסוך היא באמצעות משא ומתן בין הצדדים".