המטוס המלזי שנעלם לפני שבעה חודשים לא נמצא במימי האוקיאנוס ההודי, כך טוען סר טים קלארק, נישא חברת התעופה אמירטס. בראיון לעיתון הגרמני דר שפיגל, אמר קלארק כי הוא לא מאמין שהמטוס היה במצב של טייס אוטומטי, אלא היה "תחת שליטה, ככל הנראה עד הרגע האחרון".

חברת אמירטס מפעילה 127 מטוסי בואינג 777 - יותר מכל חברה אחרת בעולם - הדגם של המטוס הנעלם, ולדברי קלארק, הניסיון מראה שבמקרים של מטוסים שנעלמו במים, תמיד נמצא איזשהו זכר למטוס. "במקרה הזה לא ראינו כלום שירמז שהמטוס נמצא שם".

בנוסף, הוא הביע את חוסר שביעות רצונו מחוסר השקיפות בחקירה. "חלק מהפרטים אודות האנשים שהיו על המטוס ידועים לחלק מן הגורמים אולם יש צורך להוציא אותם לאור על מנת להבין מה קרה לו", אמר קלארק.


הניסיון מראה שהוא לא צלל במים. קלארק. צילום: רויטרס

הוא דחה את הטענות נגד מערכת המעקב של המטוס ואמר כי היא אחת המתקדמות בעולם. עוד הוא אמר שמוטב שהטייסים לא יוכלו לנתק את מכשירי המעקב. "זה אינו דבר פשוט לעשות והטייסים שלנו אינם מאומנים בכך. אבל על טיסה MH370 איכשהו המכשיר נותק, עד כדגי כך שלא יכלו לעקבו אחריו מהקרקע".

ההערכה האחרונה של רשות בטיחות התחבורה האוסטרלית, היא שהמטוס צלל אל מימי האוקיאנוס ההודי לאחר שהדלק שלו אזל.

טיסה MH370 של חברת מלזיה איירליינס היתה בדרכה ב-8 במרץ מקואלה לומפור לבייג'ינג כשנעלמה ממסכי המכ"ם. לאורך הזמן נבדקו כיווני חקירה שונים כולל האפשרות שהיו מחבלים על המטוס, לאחר שעלה חשד שחלק מן הנוסעים השתמשו בדרכונים מזוייפים, נבדק עברם של הטייסים