ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ב') עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שהגיע לישראל לאחר שלקח חלק בוועידת השיקום של עזה במצרים אתמול. עוד בפתח פגישתם, עקץ נתניהו את באן, בעקבות הדברים שאמר אתמול, ולפיהם המלחמה בין ישראל לחמאס נובעת מהכיבוש.

"שורשיה של האלימות שיצאה מעזה אינם הכיבוש הישראלי של עזה, וזאת מהסיבה הפשוטה שישראל לא כובשת את עזה", הבהיר נתניהו, "ישראל עזבה כל סנטימטר ברצועת עזה. כל אינץ'. עקרנו את כל הישובים ופינינו את כל התושבים. כך שאין כל כיבוש ישראלי בעזה".

"הסיבה המרכזית לפרץ האלימות בקיץ האחרון היא התקפות הטילים של חמאס על ערי ישראל", המשיך נתניהו, "התקפות טילים שהפרו לעיתים קרובות את הנייטרליות של האו"ם על ידי שימוש במתקני האו"ם, ובכלל זה בתי ספר של האו"ם, כחלק ממנגנון הטרור של חמאס".

נתניהו המשיך במילים הקשות על התנהלות הארגון ואמר: "כאשר נמצאו רקטות בתוך בתי ספר של האו"ם, גורמי או"ם השיבו אותם לידי חמאס, אותו חמאס שיירה באותה עת טילים אל עבר ערי ישראל ואזרחי ישראל". 


באן ונתניהו, ראש בראש. צילום: פלאש 90

הוא גם תקף את חמאס: "מבחינתם, לישראל אין זכות לחיות, בשום גבולות. חמאס שולל את עצם קיומנו. הם מחויבים להריגת כל ישראלי וכל יהודי. צריך רק לקרוא את האמנה שלהם זה כתוב שם בבירור. לכן חמאס הוא האויב של כולנו, אלה המבקשים שלום. שלום אמיתי יהיה אפשרי רק דרך משא ומתן בילטראלי עם אלה הרוצים בשלום". נתניהו הוסיף כי צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים באו"ם לא יקדמו שלום. "הם רק יובילו להחמרה נוספת במצב, דבר שאיש מאיתנו לא רוצה", אמר. 

אתמול בכינוס, אמר באן: "אנחנו חייבים להבין שהסיבה המרכזית והיסודית למלחמה האחרונה היא הכיבוש שנמשך כמעט חצי מאה, ההתכחשות המתמשכת לזכויות הבסיסיות של הפלסטינים והחוסר בהתקדמות בתהליך השלום".

המזכ"ל קרא לכל הצדדים לשרטט נתיב ברור לכיוון שלום צודק וסופי, כולל הסרת המצור, הבטחת ביטחונה של ישראל וקיום שתי מדינות זו לצד זו בשלום ובביטחון.