למרות שהזוועות של ארגון דאעש היו ידועות לכל, נדמה כי הפעם נראה עוד שלב אחד בניסיון של הארגון להתעלל באזרחים חסרי ישע. 

תחקיר של האינדיפנדט הבריטי, שראיין מספר אנשים, ביניהם גם נערה שנחטפה ונמכרה, חושף את השקר של הארגון, לפיו הוא אינו מחזיק נשים בעבדות, אך סימנים בשטח מראים מציאות אחרת לגמרי. כעת מסתבר כי הארגון מוכר לחייליו ילדות, נערות ונשים יזידיות בתמורה ל-1000 דולרים.


התעללות קשה. נערה יזידית. צילום: רויטרס

הנשים, אשר נתפסו במהלך הקרבות, עברו התעללות מינית ברובן, כשלעיתים היתה מגיעה הקוסמטיקאית של הכפר על מנת להכין אותן למה שהן עוברות. למעלה מ-100 אלף יזידים כבר נעקרו מאיזור סינג'אר בתחילת אוגוסט, ובאופן שיטתי החליט הארגון מאז להפריד את הנשים ממשפחותיהן על מנת לנצל אותן בכל דרך אפשרית.

סיפור הפשעים נגד היזידים הוא מחריד ורק ממשיך וגודל, אמר פרד אברהמס, מומחה לנושא. נערה בת 15 התראיינה לאחר שהצליחה לברוח וסיפרה כי קבוצה מיליטנטית של פלסטינים קנתה אותה ב-1000 דולרים. בעוד שיהודים ונוצרים יכולים לקבל את האפשרות להמיר את דתם בגלל שהם מאמינים באלוהים, היזידים נתפסים כעובדי אלילים

דאעש לא עוצר: חלקים ממחוז אנבאר בשליטת הארגון

לוחמי ארגון הטרור הקיצוני כבשו מידי צבא עיראק בסיס חשוב במחוז אנבאר שבמערב המדינה. על פי הדיווחים, ארגון "המדינה האסלאמית" השתלט על בסיס צבאי הנמצא כ-8 ק"מ ממערב לעיר הית שבמחוז אנבאר לאחר שהחיילים בבסיס נסוגו בכיוון הבירה בגדאד.

קצין בכיר בצבא עיראק אמר, כי "החיילים נאלצו לסגת נסיגה טקטית", אך לדבריו "הספיקו לקחת עמם ציוד וכלי נשק כדי שלא ייפלו בידי דאעש". קצין ושלושה לוחמים במיליציה שנתמכת על ידי ממשלת עיראק, סיפרו כי לוחמי דאעש השתלטו על לפחות שלושה נגמ"שים וחמשה טנקים, ולאחר מכן העלו באש את הבסיס.

במקביל, האו"ם הודיע כי כ-180 אלף תושבים נסו על נפשם מהלחימה בעיר הית וסביבתה, שנפלה לידי הארגון לאחרונה.


צילום: רויטרס

למרות ההידרדות במצב הביטחוני בשתי מדינות על גבולה, טורקיה לא ממהרת לאף מקום. מקורות במשרד ראש הממשלה של טורקיה, הבהירו כי אנקרה לא הגיעה להסכם חדש עם וושינגטון המאפשר לארצות הברית להשתמש בבסיס חיל האוויר באינג'רליק במסגרת המאבק בארגון "המדינה האסלאמית". המקורות הוסיפו, כי השיחות בעניין זה נמשכות, וכי אנקרה הסכימה בשלב זה על אימון מורדים סורים, מבלי לציין היכן ומי יאמן אותם.

היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס, אמרה אתמול כי טורקיה הסכימה לאפשר לכוחות הקואליציה הבינלאומית להשתמש בבסיסים בתחומה, לפעילויות בתוך עיראק וסוריה, ולאמן את המורדים המתונים.

נשיא חבל הכורדים בצפון עיראק, מסעוד ברזאני, מתח ביקורת על טורקיה ואמר, כי ציפה ממנה לסיוע צבאי נרחב יותר במהלך ההתקפות של דאעש על כורדיסטן. בראיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית אמר ברזאני, כי הממשלה באנקרה נמנעה מלהתערב בנעשה בכורדיסטן בגלל הבחירות בטורקיה ובשל משבר בני הערובה הטורקים שהוחזקו בידי הארגון האסלאמי הקיצוני.


מאוכזב מהטורקים. ברזאני. צילום: רויטרס

מנהיג הכורדים סיפר, כי הזהיר בעבר את ראש ממשלת עיראק מהסכנה של דאעש אבל לדבריו, נורי אל-מאליכי התייחס לדברים בזלזול.

ארגון סורי לזכויות אדם דווח, כי הכורדים בעיר קובאני הצליחו להתקדם בקרבות עם פעילי "המדינה האסלאמית". על פי הדיווחים, השתלטו הכורדים על הצד הצפוני-מזרחי של העיר והם מונעים מדאע"ש להיכנס למרכז העיר. גורם כורדי בכיר אמר כי "הלוחמים הכורדים זקוקים להספקה חדשה של נשק כדי להביס את הטרוריסטים".