נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום (ב') במשכן הנשיא את מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שהגיע לאחר שהשתתף בוועידת המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה ואמר כי המלחמה בדרום נגרמה בגלל הכיבוש הישראלי בשטחים.

ריבלין אמר לאורחו כי "הסרת הסגר תתאפשר רק לאחר שההנהגה הפלסטינית והקהילה הבינלאומית ימצאו את הדרך לפרק את חמאס מנשקו ולהבטיח את שלומם של אזרחי ישראל. "אנו בישראל, מבינים שיש למצוא פתרון לסגר על רצועת עזה וכי כמיליון וחצי פלסטינים לא יכולים להמשיך ולחיות בתנאים הקיימים, איננו עיוורים לקשיים העומדים בפניהם"

עוד אמר הנשיא כי שיקום עזה הוא אינטרס ישראלי לא פחות מאינטרס פלסטיני. "שכנינו הפלסטינים תושבי עזה השבויים בידי חמאס, זכאים לחיים בטוחים וטובים יותר. אני מאמין שאין סתירה בין שמירה על בטחון ישראל ושיפור החיים בעזה. ברור לכל, שפתרון עתידי, יהיה אשר יהיה, כולל את נושאי הליבה וכי הסטטוס קוו שנוצר לפני מבצע 'צוק איתן' צריך להשתנות".


אין סתירה בין בטחון ישראל ושיפור החיים בעזה. ריבלין ובאן. צילום: קובי גדעון, לע"מ

לדבריו, ישראל לא תוכל לסבול מציאות בה חמאס מוסיף להוות איום על חיי אזרחיה, משקם את תשתיות הטרור ומרחיב את מאגרי התחמושת שברשותו.

באן קי מון אמר למארחו כי "על אף שהפסקת האש בעזה עומדת בעינה, לפנינו עוד עבודה רבה. עזה צריכה להיבנות מחדש ולהחלים. ישראל עשתה צעדים נכונים כאשר הקלה על ההגבלות התנועה והמסחר ואנו מקווים לראות צעדים נוספים בכיוון הזה בעתיד".

הוא הוסיף כי "שלום ישראלי - פלסטיני הכרחי ודחוף וזוהי הדרך היחידה להבטיח את זכויותיהם של הפלסטינים כמו גם את ביטחונם של אזרחי ישראל".

בסיוםפ הפגישה הזמין המזכ"ל את הנשיא ריבלין לשאת דברים בפני המושב המיוחד של העצרת הכללית של האו"ם לציון יום השואה הבינלאומי אשר תתכנס ב-27 לינואר 2015. הנשיא קיבל את הזמנתו של המזכ"ל והודה לו בחום