מאות אנשים, בהם רעולי פנים, ניסו לפרק את המחסומים שהוקמו בלב השכונה העסקית בהונג קונג, ואף התעמתו עם מפגינים למען הדמוקרטיה, שהשתלטו על השכונה בשבועיים האחרונים.

עפ"י הדיווחים, נהגי מוניות שניזוקו קשות במהלך גל המחאה האחרון, הצטופפו מסביב למחסומים על הכביש הראשי וצעקו "תפתחו את הכביש". משטרת הונג קונג מנעה מהם לפרוץ את המחסומים, והפרידה בין שני הצדדים. המפגינים שמונהגים על ידי תנועות של סטודנטים דורשים מהמשטר בבייג'ינג להבטיח דמוקרטיה מלאה באזור שהיה תחת שליטת בריטניה עד לפני 17 שנים.

עיקר הדרישה, לקיים בחירות חופשיות לתפקיד המנהיג של הונג קונג, לאחר שהפרלמנט הסיני החליט שבבחירות שיתקיימו ב-2017 יבחרו התושבים בין שניים עד שלושה מועמדים, שקודם לכן יזכו באמון המשטר. במשטר הסיני מודאגים מאפשרות שמחאות הללו יגיעו גם אל בייג'ינג, ונזכרים באירועי כיכר טיאננמן ביוני 1989, במהלכם נרמסו סטודנטים שדרשו רפורמה למוות.

מדיווחים בקולוניה הבריטית לשעבר עולה כי בשעת בוקר מוקדמת הסירה המשטרה חלק מהמחסומים, במטרה להקל על זרימת התנועה וכלי הרכב באזור, אך הבהירה כי פעילי המחאה יוכלו להמשיך להישאר ברחובות שהשתלטו עליהם.

מנהיג הסטודנטים ג'ושוע וונג, שחגג את יום הולדתו ה-18, אמר: "אני חושב שיהיו מפגינים נוספים שיצטרפו אלינו, לאחר שהמשטרה ניסתה להסיר חלק מהמחסומים בבוקר. ככל שהמדינה תפעיל לחץ, כך תגבר המחאה שלנו".


מפגין בהונג קונג, היום. צילום: רויטרס