את ההתרגשות שאחזה בחלקים מסוימים בית החולים סורוקה אי אפשר היה לפספס. זה קרה כאשר קצין שיריון, סגן עמוס, שנפצע קשה ב"צוק איתן" הגיע לבקר את הרופאים שלמעשה הצילו את חייו.

ביום השלישי לכניסה הקרקעית לעזה במבצע "צוק איתן", סגן עמוס (23), קמב"ץ בחטיבה 401 של השיריון, היה עם חבריו בפאתי רפיח, במשימת איתור מנהרות. במהלך הפעילות פגע טיל בטנק שלו.
עמוס נפצע קשה מרסיסים בראשו, ביד ובעין.

מסוק פינה אותו למרכז הרפואי סורוקה. את הטיפול הראשוני במסוק קיבל מרס"ן במיל. פרופ' אלכסנדר זלוטניק, שהיה באותה עת בשירות מילואים, ובשגרה עובד כרופא מרדים בכיר בסורוקה.
פרופ' זלוטניק הכניס צינור לקנה הנשימה כדי להבטיח מעבר אוויר חופשי לריאות ולהביא להספקת חמצן למוח. פרוצדורה זו היתה קריטית באותם רגעים.


סגן עמוס עם הרופאים. צילום: רחל דוד, סורוקה

בשעות הערב נחת המסוק במנחת סורוקה ועמוס הועבר לחדר הטראומה והובהל במצב קשה לחדר הניתוח. הוא עבר ניתוח להפחתת הלחץ התוך גולגולתי ואושפז לאחר מכן, כשהוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

בהמשך עבר ניתוחים נוספים וטופל על ידי אורטופדים, רופאי עיניים ופלסטיקאים. בין השאר, עבר ניתוח מורכב להוצאת רסיס מגלגל העין ולתפירת החתך וניתוח לטיפול בשבר פתוח בידו. בהמשך כששב להכרה ונגמל מהנשמה, הועבר למחלקה כירורגית ולאחר כשבועיים של אשפוז בסורוקה עבר לשיקום.

בערב חג הסוכות הגיע עמוס מלווה בהוריו ובאחותו לבקר בסורוקה. במפגש מרגש מאד פגש את הצוותים השונים שטיפלו בו ועשה יחד איתם את ה"מסלול" אותו עבר בביה"ח עם פינויו לכאן: חדר הטראומה, חדר ניתוח, היחידה לטיפול נמרץ כללי ומחלקות האשפוז.

הצוותים לא הסתירו התרגשותם נוכח מצבו הטוב של עמוס ושמחו על הביקור שמחזק אותם אף יותר ומעניק להם כוחות להמשיך ולתת את הטיפול הטוב ביותר: "כיום אני במצב טוב יחסית. כשמצבי ישתפר בהמשך וכשאסיים השיקום ארצה לפגוש את הרופאים בסורוקה שהצילו את חיי, גם כשהייתי מחוסר הכרה, ומהם קיבלתי טיפול מצויין לאורך כל הדרך".