נציבות שירות המדינה הודיעה כי היא מאשרת את מינויו של ד"ר סלמן זרקא (50) לתפקיד מנהל בית החולים רבקה זיו בצפת בתום בדיקה שערכה בשבועות האחרונים. בכך יעשה ד"ר זרקא היסטוריה כשיכהן כמנהל הדרוזי הראשון של בית חולים בישראל. 

הבדיקה נערכה לאחר ששני מתמודדים אחרים על התפקיד הגישו השגות על המינוי של ד"ר זרקא בטענה כי הגיש את מועמדותו באיחור. לאחר שהתברר כי הוא קיבל אישור מיוחד להגיש את הטפסים באיחור בגלל שירותו כרופא צבאי בדרגת אלוף משנה במבצע צוק איתן, קבע נציב שירות המדינה כי לא נפל פגם במכרז. 

ד"ר זרקא, נשוי ואב לשלושה, נולד בפקיעין שבגליל וכיום מתגורר ביישוב הדרוזי עוספיא בכרמל. הוא סיים לימודי רפואה בטכניון במסגרת העתודה האקדמית, ובהמשך שירת שנים ארוכות בתפקידי ליבה בחיל הרפואה. במהלך המסלול הצבאי למד ד"ר זרקא במכללה לביטחון לאומי, ושם השלים תואר שני בהצטיינות במדעי המדינה ובביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה, ותואר שני נוסף מהאוניברסיטה העברית בתחום אפידמיולוגיה ובריאות הציבור. בנוסף, הוא משמש כיום כמפקד המרכז לשירותי רפואה וכראש מחלקת שירותי הבריאות בצה"ל, וכן כמפקד בית החולים ההומניטרי ברמת הגולן, שהוקם כדי לטפל בפצועי הקרבות בסוריה.  


ד"ר סלמאן זרקא. "מבריק, חרוץ וחכם, אדם משכמו ומעלה"

"סלמן הוא אדם מבריק, חרוץ וחכם, עם ראש יצירתי ופתוח ומוטיבציה מעוררת הערצה", סיפר אתמול ד"ר גאזי פארס, ראש מועצת פקיעין וקרוב משפחתו של ד"ר זרקא, "לא סתם הוא קיבל כאלה תפקידים חשובים. תמיד סמכו עליו. מעבר לכל, הוא אדם טוב ומקסים שנותן יחס חם ומכבד. בחור משכמו ומעלה. המינוי שלו הוא גאווה גדולה למשפחה ולעדה הדרוזית". 

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' רוני גמזו, אשר ד"ר זרקא שימש כעוזרו, הירבה אתמול לשבח את הזוכה המאושר, "זכיתי לנהל את סלמן במשך כשנתיים, והוא הוכיח מנהיגות משולבת עם מקצועיות בתחום הניהול הרפואי, ויש לו אישיות כובשת. כשהוא סיפר לי שהוא מתמודד על תפקיד מנהל בית חולים זיו, ומוותר בכך על המשך הקריירה הצבאית הכמעט מובטחת שלו, הערכתי אליו גדלה עוד יותר. המינוי שלו הוא בהחלט תקווה להעצמת השירות הרפואי לתושבי הגליל והצפון". 

חבר קרוב של ד"ר זרקא הוסיף כי העובדה שהוא ישמש כמנהל הדרוזי הראשון של בית חולים בישראל אינה פרט רלוונטי מבחינתו, "סלמאן מאוד לא נהנה, בלשון המעטה, מזה שאומרים שהוא המנהל הדרוזי הראשון, ולא רואה בזה משהו שראוי לציון. להפך, זה מרגיז אותו, כי זה לא משנה מה העדה שלו ואם הוא דרוזי או לא - זה לא רלוונטי לצורך העניין". 

ממשרד הבריאות נמסר: "השרה ומנכ"ל המשרד מברכים על בחירתו של ד"ר זרקא, שהצטיין בכל תפקידיו הקודמים, ומאחלים לו הצלחה גדולה כמנהל בית חולים זיו בצפת".