שר התיירות עוזי לנדאו פנה הבוקר במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין האזרחים הישראלים שהצטרפו לשורות ארגון דאעש, וביקש לשלול את אזרחותם של האחרונים. 

לנדאו כתב כי על פי הערכות שב"כ והמשטרה, למעלה מ-30 ישראלים הצטרפו ללחימה בשורות "המדינה האיסלאמית". השר ציין בהקשר זה כי "מדובר באנשים החיים כאזרחי המדינה, נהנים משורה של זכויות, כמו גם נגישות למידע רגיש. זו רק שאלה של זמן עד שאנשים אלו יהפכו לכלי נשק קטלני המכוון נגדנו". 


אנשי הארגון בלוב. צילום: רויטרס

לפני יומיים דיווח צעיר מיפיע שחזר מטיול בטורקיה, אליו יצא עם שלושה חברים נוספים, כי השלושה נטשו אותו ועברו את הגבול לסוריה כדי לסייע להצטרף לדאעש. הצעיר שחזר אמר לבני משפחתם כי לא ניתן ליצור עימם קשר. 

הארבעה יצאו לטיול בחג הקורבן לפני שבוע ומאז נותק עימם הקשר. בני המשפחה של אחד מהם פנו למשטרת ישראל והגישו תלונה על היעדרו, עם זאת במשטרה לא יודעים לומר אם השלושה באמת הצטרפו לדעאש והיכן הם. הסיפור הזה הפך לשיחת היום בכפר יפיע שבגליל התחתון ויצר סערה לא קטנה.

סמי, דודו של אחד הנעדרים, אמר: "לא שמענו מהם שום דבר מאז שהם נעלמו. אנחנו מאוד מודאגים". הדוד הוסיף כי בני המשפחה מערבים חברי כנסת ערבים שיסייעו באיתורם ובהשבתם ארצה.

נועם אמיר תרם להכנת הידיעה