במשרד החוץ הבריטי הסבירו היום (ג') בשיחה עם "מעריב השבוע" כי מדיניות ממשלת בריטניה לא צפויה להשתנות בעקבות ההחלטה שעברה בפרלמנט הבריטי להכיר במדינה פלסטינית. "זו רק הצהרה", הבהירו. 

עם זאת הדגישו במשרד החוץ הבריטי כי "על ישראל להיות מודאגת מההצהרה, שמשקפת את הלך הרוח ברחוב הבריטי ביחס לקונפליקט. הגיע הזמן שישראל תעבור מדיבורים למעשים ותחזור לשולחן המשא ומתן". בנוסף לכך אמרו במשרד כי "זה כרטיס צהוב למדיניות הישראלית, ההצהרה בהחלט יכולה להפוך להחלטה אם הדברים לא ישתנו". 

הגורמים הסבירו כי אין ספק שהמשך הבניה בהתנחלויות ומבצע צוק איתן דחפו להחלטה: "אנו רואים בהתנחלויות כפעולה בלתי חוקית". 

גם השגריר הבריטי מת'יו גולד הגיב היום להחלטת הפרלמנט. "הממשלה הבריטית מאמינה שהאפשרות היחידה לעתיד בר קיימא לישראלים ולפלסטינים היא הקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, בשלום ובביטחון", אמר. "אנחנו אומרים זה זמן רב כי נכיר באופן רשמי, כממשלה, במדינה הפלסטינית, כשזה יועיל לשלום. אנחנו ממשיכים להאמין שהפתרון של שתי מדינות לשני עמים היא הדרך הטובה ביותר לשלום, ונמשיך לפעול בעתיד לשם השגת המטרה הזו". 

השגריר הוסיף עוד כי, "בטווח הרחוק אני מודאג מהשינוי בדעת הקהל הבריטי. ישראל איבדה את התמיכה לאחר הסכסוך של הקיץ האחרון ברצועת עזה, ולאחר סדרת ההודעות על המשך הבניה בהתנחלויות. ההצבעה בפרלמנט היא סימן למה שעוד עלול להיות ללא התקדמות בתהליך השלום".