שלושה אחים יהודים נעצרו אתמול (ב') על ידי שוטרי תחנת לב הבירה בירושלים, בחשד שתקפו פועלים ערבים על רקע גזעני.

על פי החשד, הגיעו שניים מהחשודים במכונית לרחוב יהודה המכבי בירושלים, נעצרו עם רכבם בסמוך לשני פועלים ערבים שעסקו בעבודות שיפוצים ובינם לבין הפועלים התפתח ויכוח, בעטיו עזבו השניים את המקום. זמן קצר לאחר מכן, הם חזרו יחד עם אח נוסף, וכשהבחינו בהם הפועלים הערבים - הם החלו להימלט מהמקום.

אחד הפועלים נכנס למכולת סמוכה והסתתר בתא השירותים, אולם החשודים רדפו אחריו, נכנסו לתוך המכולת, פתחו את תא השירותים, שלפו מתוכו את הפועל והיכו אותו באמצעות מוט ברזל.

הצעיר הערבי ביקש מבעל המכולת להזעיק את המשטרה, ובעדותו ציין שהבחין באקדח בידי אחד החשודים. על פי החשד, מדובר באקדח גז שבאמצעותו איים אחד האחים על הפועל הערבי. הפועל נפצע קל ובסיום עדותו במשטרה הלך באופן עצמאי לבדיקה בקופת חולים.

בחקירת המשטרה טענו האחים כי פעלו מתוך 'הגנה עצמית'. צילום: פלאש 90

לאחר פעולות מודיעין וחקירה שביצעו שוטרי תחנת לב הבירה, נעצרו כאמור אתמול שלושה חשודים, כולם אחים יהודים בני אותה משפחה, תושבי ירושלים והמרכז, בגילאי 21, 28, ו-30.

בחקירתם טענו כי פעלו מתוך 'הגנה עצמית' ואחד מהם הודה כי אכן יש ברשותו אקדח גז, וחוקרי המשטרה הוציאו צו חיפוש על מנת לאתרו. החשודים יובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.