לפחות עשרה חיילים בצבא סוריה, ביניהם קצין, נהרגו היום (ג') בקרב קרקעי עם פעילי "המדינה האיסלאמית" במחוז דיר א-זור במדינה. במקביל, מטוסי קרב של הקואליציה בהנהגת ארה"ב תקפו לוחמי דאעש המשתלטים על העיר הסורית קובאני, ליד גבול טורקיה.

עדי ראייה סיפרו, כי נשמעו הדי פיצוצים בעיר האסטרטגית ועמודי ענן נראים מיתמרים מהצד הטורקי של הגבול. לוחמים כורדים מגינים על העיר במלחמת רחובות עזה, אל מול אנשי דאעש שמנסים זה ארבעה שבועות להשתלט על מרכז העיר משלושה כיוונים שונים. עד כה נמלטו לפחות 200 אלף תושבים מהעיר וסביבתה. על פי דיווחים בלתי מאומתים, אנשי דאעש השתלטו עד כה על כמחצית מהעיר.

שליח האו"ם הזהיר, כי אנשי דאעש עלולים לרצוח אלפי אזרחים במידה והם יצליחו להשתלט על העיר הנצורה. בשעות הבוקר דווח כי "יחידת ההגנה על העם הכורדי" הצליחה להשתלט על גבעה בלב שלוש שכונות בסיפטק. היחידה הניפה את דגלי הכורדים על גבעת תל שעיר, שקודם לכן דגל המדינה האסלאמית התנוסס מעליה.

הרס בסוריה. צילום: רויטרס

במקביל, דובר אגף המבצעים בצבא עיראק באזור בגדד, סעד מען, אמר היום כי חייליו הדפו ניסיון של אנשי דאעש להסתנן לבירת עיראק. הקצין העיראקי דחה דיווחים קודמים, של חילופי אש בין חיילי הצבא לבין אנשי המדינה האסלאמית באזור שדה התעופה הבינלאומי. בדיווחים נמסר, כי כוחות הביטחון סגרו שלוש מתוך ארבע כניסות למה שמכונה "האזור הירוק" - אחד האזורים המאובטחים ביותר בבירה העיראקית.

בתוך כך, העיתון הטורקי "הורייט" דווח, כי מטוסי קרב של טורקיה תקפו יעדים של המחתרת הכורדית PKK בדרום מזרח המדינה, ו"גרמה להם נזק כבד". מדובר בתקיפה הרצינית הראשונה על יעדי המחתרת הכורדית מאז החל תהליך השלום והפיוס בין אנקרה לכורדים. התקיפה הטורקית היא תגובה של הפצצות של המחתרת הכורדית על יעדי של צבא טורקיה סמוך לגבול עם עיראק.