שלושה אחים יהודים נעצרו ביום ראשון בירושלים בחשד שרדפו אחרי צעיר ערבי ותקפו אותו במוט ברזל. כיוון החקירה העיקרי הוא תקיפה על רקע סכסוך מקרי, אולם גם הכיוון הלאומני נחקר. הצעירים היהודים, תושבי ירושלים והמרכז בני 21 , 28 ו-30 , מודים שתקפו את הערבים, אך טוענים כי הגנו על עצמם.

על פי החשד, שניים מהחשודים הגיעו עם רכבם לרחוב יהודה המכבי בירושלים ונעצרו עם רכבם בסמוך לשני פועלים ערבים שעסקו בעבודות שיפוצים. בין האחים היהודים לבין הפועלים התפתח ויכוח, ובשלב מסוים עזבו האחים את המקום. זמן קצר לאחר מכן, חזרו יחד עם אח נוסף שלהם, וכשהבחינו בהם הפועלים הערבים - החלו להימלט מהמקום. השניים טוענים כי במהלך הוויכוח הפועלים הקניטו אותם ואף איימו על חייהם, ולכן החליטו לקרוא לאחיהם, לחזור למקום ולפגוע בהם.

אחד הפועלים נכנס למכולת סמוכה והסתתר בתא השירותים של החנות, אולם הצעירים שרדפו אחריו זיהו אותו ונכנסו אחריו לתוך בית העסק. הם פתחו את תא השירותים, שלפו מתוכו את הפועל והיכו אותו באמצעות מוט וברזל שהיו ברשותם. הפועל השני ברח מהמקום ולא אותר עד כה. הצעיר הערבי ביקש מבעל המכולת להזעיק את המשטרה, ובעדותו במשטרה ציין שהבחין באקדח בידי אחד החשודים. בחקירה התברר במהירות כי ככל הנראה מדובר באקדח גז מדמיע.

צפו בתיעוד:

הפועל הערבי נפגע קל במהלך הקטטה, ובסיום עדותו הגיע באופן עצמאי לבדיקה בקופת חולים. לאחר פתיחת החקירה, שביצעו שוטרי תחנת לב הבירה, נעצרו אתמול שלושת החשודים. בין היתר נעזרו החוקרים במצלמות האבטחה של החנות, שתיעדו את ההתרחשות. בחקירתם ובדיון על הארכת מעצרם טענו השלושה כי פעלו מתוך הגנה עצמית, וכמו כן אחד מהם הודה כי יש ברשותו אקדח גז מדמיע, כפי שתיאר המותקף. לאור זאת, הוציאו חוקרי המשטרה צו חיפוש על מנת לאתרו. אתמול הוארך מעצר השלושה בשלושה ימים.