מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי נפגש אמש (שלישי) עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. בפגישה בין קרי ללברוב, סוכם בין השניים כי "יגבירו את שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות כחלק מהמלחמה בארגון 'המדינה האיסלאמית".

לאחר הפגישה, אמר קרי כי אין חילוקי דעות בין ארצות הברית וטורקיה בנוגע למה למאבק במורדים האיסלאמים במדינה. בדביו במסיבת עיתונאים בפריז, קרי התעקש שטורקיה היא "חברה מוערכת" בקואליציה בראשות ארה"ב נגד המדינה האיסלאמית, שהשתלטה על נתחים של עיראק וסוריה, ואמר כי אנקרה צריכה לעבוד בלוח הזמנים שלה.

קרי דיבר לאחר שביום שני טורקיה הכחישה את טענתה של סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של ארה"ב, כי סוכם שמטוסים אמריקנים ימריאו מבסיסי האוויר שלה במטרה לפגוע במטרות של "המדינה האיסלאמית", בעוד שבאנקרה טענו שהעניין הזה עדיין תחת דיון.

קרי ולברוב במהלך הפגישה. צילום: רויטרס

טורקיה, חברה בנאט"ו, שספגה ביקורת בינלאומית בשל סירובה להגן על העיר הסורית הנצורה, קובאני, ממתקפה של ארגון "המדינה האיסלאמית",אישרה כי סוכם עם וושינגטון על האימונים של המורדים הסורים.

"עד כמה שאני יודע אין שום סתירה ביחס למה שקורה", אמר קרי כשנשאל על דבריה של רייס בסוף השבוע. "לטורקיה יש תפקיד חשוב מאוד בכך שהתהליך הזה הולך קדימה," הוא אמר. . אנחנו לא צריכים להיכנס לפרטים, אלא רק לומר שאני לא מאמין שיש אי התאמה בכל הקשור למה שהם יעשו או לא יעשו".