ארה"ב ובנות בריתה הגבירו ביומיים האחרונים את התקיפות נגד ארגון המדינה האסלאמית בעיר קובאני. מטוסי הקואליציה תקפו 21 פעמים ונראה כי התקדמות ארגון הג'יהאד הואטה, כך הודיע צבא ארה"ב. 

בבית הלבן טוענים שלמרות שההשפעה של התקיפות מוגבלת בשל היעדר כוחות על הקרקע, עד כה האסטרטגיה משיגה את יעדיה. 

הנשיא ברק אובמה הביע דאגה רבה מהמצב הקובאני, כמו גם מהמצב במחוז אנבאר שבעיראק, שם השתלטו כוחות דאעש על בסיס צבאי חשוב של הצבא העיראקי. "תקיפות הקואליציה יימשכו בשני האזורים האלה", אמר אובמה לבכירים בצבאות הקואליציה.  


התקיפות יימשכו. אובמה. צילום: רויטרס

ואילו אנואר מוסלם, עורך דין תושב קובאני וממנהיגי "מועצת ההגנה הכורדית", אומר כי אם התושבים יקבלו עזרה מהעולם, הם יוכלו להדוף את דאעש. 

מוסלם הוא בין הבודדים מחברי מועצת קובאני שנותרו בעיר ומשתתפים בהגנה עליה. בראיון ל"מעריב-סופהשבוע" הוא מדגיש: "הבעיה היא שלדאעש יש נשק כבד. בימים האחרונים ראינו טנקים מדגם טי-57 והאמרים נלחמים בפרברי העיר, ואנו מופגזים גם בתותחים כבדים".

לדבריו, אנשי המדינה האסלאמית כבשו עד כה כ-40% מהעיר, בעיקר בפרברים, אך לא הצליחו להשתלט על מרכזה. "הם שלחו משאיות תופת למרכז העיר", מספר מוסלם, "דאעש גייסו עבריינים והבטיחו להם שבתמורה ללחימה הם יקבלו את הבתים הטובים ביותר במרכז העיר. אבל אנחנו מצליחים להדוף אותם. מאות מגופותיהם מוטלות ברחובות".

לדבריו, נותרו בקובאני, השוכנת בצפון סוריה על גבול טורקיה, כ-15 אלף איש, כ-700 מהם קשישים שמסרבים לעזוב או שהם מוגבלים בתנועתם ואינם יכולים לעבור את המרחק הקצר (כקילומטר) ולחצות את הגבול.

"אם נקבל סיוע צבאי, ובעיקר נשק נגד טנקים, תחמושת וסיוע הומניטרי של מזון ותרופות, העיר לא תיפול ובסוף ננצח", מבטיח מוסלם.

הראיון המלא עם אנואר מוסלם - ביום שישי ב"מעריב־סופהשבוע"