המו"מ בין איראן והמעצמות צריך להפסיק להתמקד במספר הצנטריפוגות של איראן וצריך ללכת לעסקה שתעזור לבנות אמון בין איראן וקואליצית המדינות הנלחמות בדאעש. כך אמר היום (ד') בכיר איראני. 

"הדבר הזה (מספר הצנטריפוגות) הוא עניין טריוואלי ואסור לנו לדון על נושאים כאלו", כך אמר דובר הפרלמנט האיראני עלי לריג'אני. הוא הוסיף כי "זה לא יהיה מועיל ולא יפתור בעיות אמיתיות". 

בכיר אמריקאי אמר היום (ד')  כי המעצמות ואיראן לא דנות על הארכה של ה-דד ליין שנקבע למו"מ, שהוא סוף חודש נובמבר, לגבי תוכנית הגרעין של טהרן, והוסיף כי עדיין יש זמן להגיע להסכם:  אנחנו לא מדברים על הארכה או משהו דומה לזה בתוך חדר המו"מ. אנחנו מדברים על לסיים את  השיחות ולהגיע להבנות עד ה-24 בנובמבר", אמר הבכיר האמריקאי.


שר החוץ האיראני ושרת החוץ האירופית. מחפשים להגיע להבנות. צילום: רויטרס

בכירים במחלקת המדינה האמריקאית סיפרו על פגישה המתוכננת להמשך היום בוינה בין שר החוץ קרי, שר החוץ האיראני זריף, ושרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון.

איראן ושש המעצמות שואפות להגיע לפתרון הבעיה, שנמשכת מעל לעשור, לגבי תוכנית הגרעין של טהרן, פתרון שיעצור או יסדיר את תכנית הגרעין בתמורה להסרת הסנקציות על איראן, סנקציות שפגעו קשה בכלכלה שלה.