התנגדות אצל חלק מאנשי מרכז הליכוד לכוונותיו של רה"מ נתניהו לערוך שינויים בחוקת הליכוד ובשיטת הבחירות של הרשימה לכנסת. במכתב שפרסם רן לוי, חבר מרכז הליכוד ופעיל בולט בתנועה, הוא מזהיר את רה"מ לבל יערוך את השינויים בחוקה:

 "ראש הממשלה מבקש ממרכז הליכוד את שינוי החוקה, למטרותיו האישיות, מרכז שהוא בעצמו ניסה לגמד, ובעצם למשך תקופה לא קצרה גם הצליח".

לוי הוסיף כי: "אין זכות קיום לתנועה פלורליסטית כתנועת הליכוד, ללא מרכז פעיל, שחבריו פועלים ללא לאות וללא תמורה למען טובת המדינה, ולכן נתנגד בכל תוקף לניסיון המחטף של ראש הממשלה". 

כזכור, פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן את הקדמת הפריימריז בליכוד ולעריכת בחירות בזק לראשות הליכוד כבר לאחר החגים, במקביל לשינויים בחוקת הליכוד ובשיטת הבחירות של הרשימה לכנסת. על פי דיווח  בחדשות 2 עולה כי מיד אחרי החגים ייזום נתניהו בחירות בזק לראשות הליכוד, מתוך הערכה כי יביס כל יריב אפשרי.

לאחר מכן מתכנן ראש הממשלה שורה של שינויים נוספים בבחירת הרשימה לכנסת. בין היתר, יוכל נתניהו לשריין בעצמו מועמד חיצוני בכל עשירייה ברשימת הליכוד, בדומה לסמכות שקיבל לאחרונה יושב ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, בחוקה החדשה שאושרה במפלגתו. גם במפלגת יש עתיד נהנה יו"ר המפלגה יאיר לפיד מסמכויות כמעט בלעדיות בכל הקשור להרכב הרשימה לכנסת.

חבר מרכז הליכוד אלי קורנפלד מוסיף: "בשנים האחרונות יש הרגשה שיש נתק אדיר, בלתי הפיך, בין אותם אנשים שלוחי תנועה, שאנו שלחתנו אותם לכנסת ולשלטון, חלקם שרים, , לבין  חברי המרכז.הגורם המרכזי לכך, זה ניסיונות חוזרים ונשנים של ראש הממשלה, להפוך את מרכז הליכוד , לגוף חסר נשמה וחסר תוכן.לראייה המצב הקשה שבו נמצאת היום תנועת הליכוד".