התקיפות האוויריות של הקואליציה האמריקאית הרגו מאות לוחמי דאעש בסביבות העיירה קובאני, אמר הפנטגון אתמול (ד'), אך סייג את דבריו ואמר שעל אף ההצלחה של התקיפות עדיין קיים חשש שהעיירה תיפול לידי הארגון הסוני הקיצוני.

הקואליציה האמריקאית שיגרה למעלה מ-40 תקיפות אוויריות מעל העיירה הכורדית ברובה במהלך 48 השעות שקדמו להצהרה של הפנטגון, מספר התקיפות האוויריות הגדול ביותר מאז החל מבצע ההפצצות של הקואליציה בשטחי סוריה בסוף ספטמבר.

אדמירל ג'ון קירבי, דובר הפנטגון, אמר כי מזג אוויר גרוע בעיראק שחרר כוח אש גדול של כוחות הקואליציה במטרה לסייע לקובני הנצורה תחת מתקפת דאעש למעלה מחודש. אך הוא גם הוסיף כי המצב עדיין נזיל מאוד, כשהוחות הכורדים שולטים בעיירה עצמה, עם כיסים של כוחות דאעש בתוכה.


הפצצת כוחות הקואליציה על מטרות דאעש בעיר קובאני. צילום: רוטרס

"ככל שהם מעוניינים בה (בקובאני) יותר, ככל שהם מקדישים לה יותר משאבים, כך גדל מספר המטרות שיש לנו לפגוע בהן." אומר קריבי ומוסיף "אנחנו יודעים שהרגנו מספר מאות מהם".

התקיפות, הוא הוסיף, החלישו את היכולת של דאעש להזיז כוחות ולתחזק את נוכחותם באזור. "וזה לא כאילו יש להם כמות גדולה מאוד לשחזר את היכולות האלו" אמר קירבי.

המצור על העיירה הכורדית ברובה על הגבול עם טורקיה הפך למוקד מאמצי הקואליציה האמריקאית  לעצור את התקדמות אנשי דאעש, שכבשו חלקים נרחבים מסוריה ועיראק. האו"ם כבר הזהיר מטבח חסר תקדים אם העיירה תיכבש ע"י אנשי הארגון הקיצוני.