שר המודיעין האיראני, מחמוד עלווי, אמר כי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) תוקף ישירות את סוריה ועיראק, ומאיים על האינטרסים הלאומיים של ארצו. לדבריו, טהרן יודעת על המהלכים של הארגון הקיצוני. "המודיעין האיראני סייע לעיראק ולסוריה מאז החלה סכנת המדינה האסלאמית", צוטט עלווי בכלי תקשורת איראנים. "המצב בשתי המדינות הללו היה שונה, לו לא היינו מסייעים להם".

השר האיראני חשף, כי באיראן נעצרו כמה גורמים המזוהים עם הארגון הסוני הקיצוני והם מועמדים למשפט. לדבריו, איראן מסייעת לכל המדינות שדאעש מאיים על ביטחונן - מבלי לחשוף את שמותיהן. 

במקביל, שר הביטחון הבריטי, פיליפ האמונד, אמר כי דאעש שולט ב-20 עד 30 אחוזים מהמקומות המאוכלסים עיראק. "יש צורך בחודשים ואולי שנים כדי לחסל את אנשי הארגון במקומות מיושבים", העריך השר הבריטי. בריטניה שולחת לעיראק מל"טים התקפיים, במטרה לסייע במתקפות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". צבא בריטניה כבר מפעיל מטוסי קרב מדגם "טורנדו" בעיראק. המל"טים, מדגם "ריפר" הם מתוצרת החברה האמריקאית "ג'נרל אטומיקס", וכעת הם מועברים מאפגניסטן לאזור הלחימה נגד המדינה האסלאמית.

בתוך כך, הפנטגון הודיע אתמול (ד') כי מאות לוחמי דאעש בסביבות העיירה קובאני, נהרגו במתקפות האוויריות של הקואליציה האמריקאיות. בפנטגון סייגו, כי על אף ההצלחה עדיין קיים חשש שהעיירה תיפול לידי הארגון הסוני הקיצוני.

על פי הדיווח, הקואליציה האמריקאית ביצעה למעלה מ-40 תקיפות אוויריות מעל העיירה הכורדית הסורית, שעל הגבול עם טורקיה, בשתי היממות שלפני ההצהרה. מדובר במספר התקיפות האוויריות הגדול ביותר מאז החל מבצע ההפצצות של הקואליציה בשטחי סוריה בסוף ספטמבר.

דובר הפנטגון, אדמירל ג'ון קירבי, אמר כי מזג אוויר גרוע בעיראק הביא להזזת כוחות הקואליציה לכיוון סוריה, במטרה לסייע לקובני הנצורה תחת מתקפת דאעש למעלה מחודש. "ככל שהם מעוניינים בקובאני יותר, ככל שהם מקדישים לה יותר משאבים, כך גדל מספר המטרות שיש לנו לפגוע בהן", אמר קירבי. "אנחנו יודעים שהרגנו מאות מהם". הוא הוסיף, כי התקיפות החלישו את היכולת של דאעש להזיז כוחות ולתחזק את נוכחותם באזור.