שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תקף היום (שישי) בחריפות את מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אשר מנסה בימים אלה להתניע מחדש את התהליך המדיני ושיחות השלום בין ישראל לפלסטיניים.

בנט כתב בדף הפייסבוק שלו ומאוחר יותר התראיין ואמר: "גם כשבריטי מוסלמי עורף ראש של בריטי נוצרי, תמיד יהיה מי שיאשים את היהודי. אמירה שהסכסוך הזה מחזק את דאעש, היא זריקת עידוד לטרור העולמי, הם רוצים להשתלט במזה"ת, אפשר להילחם בכך או לדבר על זה".


מתקפה חריפה. בנט. צילום: פלאש 90

קרי, אשר נשא דברים בבית הלבן לכבוד עיד אל אדחה שנערך במקום, אמר כי לסכסוך יש השפעה ישירה על המאבק בדאעש ועל התעצמות הארגון:"אני חושב שעכשיו, יותר מתמיד, חשוב שנילחם על השלום. כאשר נפגשתי עם אנשים בנוגע למצב הקואליציה נגד דאעש, לא היה מנהיג באיזור שלא הזכיר את העניין והדגיש באופן ספונטני את הצורך לנסות ולהשיג שלום בין ישראל לפלסטיינים, חלקם העלו את זה כי הם חשים זאת ברחובות".

כזכור, במהלך השבוע האחרון השתתף קרי בוועידה לשיקום עזה, בה תרמה ארה"ב כ-212 מיליון דולרים. קרי אמר: "מתוך הכנס הזה חייב להגיע משהו אחר, לא רק כסף. צריך כאן מחויבויות חדשות מכולם לפעול למען השלום, העומדת בשאיפות של כל הישראלים והפלסטיניים. אנחנו מצידנו מבטיחים מחויבות מלאה של הנשיא אובמה, שלי ושל ארה"ב על מנת לעשות את זה.

בריטניה הכריזה: "אזרחי המדינה לוחמי דאעש יישפטו בעוון בגידה"

בריטניה ממשיכה במאבק העיקש שלה מול ארגון הטרור, אשר מצליח לגייס הרבה אזרחים משורותיה לטובת הארגון. בממלכה כבר החלו לנקוט באמצעים ובשורת חוקים על מנת לאפשר את המשך המאבק וגם על מנת להרתיע אנשים אשר חושבים לעשות את הצעד ולהצטרף לארגון.

שר החוץ הבריטי, פיליפ האמונד התחייב כי אזרחים אשר החליטו על הצטרפות לארגון יועמדו לדין בעבור בגידה. האמונד נימק את הטיעון בכך שאזרחים המצטרפים לארגון נשבעים לו אמונים ולכן הם מתנגדים בעצם לבריטניה. בעבר היה העונש על הוצאה להורג, אך הוא הומר למאסר עולם. עד עתה הצטרפו למעלה מ-400 אזרחים בריטיים לשירות הארגון.

בינתיים מדווח ארגון זכויות אדם כי טייסים עיראקיים אשר הצטרפו למדינה האיסלאמית בסוריה מאמנים חברים בארגון איך לטוס בשלושה מטוסים אשר עברו לרשות הארגון לאחר שהשתלטו עליהם. האימונים נעשים צפונית למחוז חאלב.