ממשלת ניגריה הגיעה להסכם לשחרור כמאתיים הנערות החטופות, שהיו בשבי ארגון הטרור בוקו חראם בחצי השנה האחרונה.

הצבא הניגרי מסר היום (ו') כי הגיע להסכם הפסקת אש עם הקבוצה האיסלאמיסטית בוקו חראם וכי כ-200 הנערות שנחטפו לפני כחצי שנה - ישוחררו. על ההסכם הודיע אלכס באדה, שר הביטחון הניגרי. הצבא נאבק בארגון הטרור האיסלאמיסטי בוקו חראם, שפועל כנגד המדינה מאז שנת 2009.

במאי האחרון הציג ארגון הטרור הניגרי קלטת שבה נראות חלק מהנערות שנחטפו באפריל האחרון מבית ספרן. מנהיג הארגון הבהיר אז כי ימשיך להחזיק בבנות עד שכל האסירים המשתייכים לבוקו חראם ישוחררו.

הנערות החטופות, בקלטת ששוחררה לתקשורת. צילום: מתוך יוטיוב

בקלטת שאורכה כ-27 דקות נראו כ-130 הבנות כשהן עוטות חיג'אב בצבעי שחור ואפור ומתפללות. "שבחו את אללה, אדון העולם", קראו הנערות. שתיים מהבנות סיפרו בקלטת כי הן היו נוצריות, אבל עברו לאסלאם.

רובו של הסרטון, שלא ברור מתי צולם, מוקדש לדבריו של מנהיג ארגון הטרור, אבו באקר שקאו. "הבנות האלה, הבנות שאתם כבשתם, אנחנו שחררנו אותם", אמר הטרוריסט המבוקש. "הבנות האלה הפכו למוסלמיות".על אף שלא פורסמה הודעה על קבלת אחריות, הרשויות בניגריה מיהרו להצביע על ארגון הטרור האסלאמי בוקו חראם כמי שעומד מאחורי מתקפות הטרור. מדובר בטקטיקה חדשה של הארגון שאחראי למותם של אלפי בני אדם בפיגועים בשנים האחרונות, בעיקר בצפון מזרח ניגריה, ושעד כה כמעט שלא השתמש בנשים לצורך ביצוע פיגועים.