מועצת הביטחון של האו"ם קראה הלילה (בין שישי לשבת) להרחבת הקמפיין של ההפצצות בעיראק נגד דאעש ונגד קבוצות אלימות נוספות הקשורות אליה. 

קואליציה בראשות ארה"ב מפציצה את לוחמי דאעש שמחזיקים בשטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, שתי מדינות המעורבות במלחמת אזרחים מורכבת וקשה, שיש לה הרבה משתתפים, ולכמעט כל מדינה במזה"ת ישנה אינטרס בו. 


מטוס קרב אמריקאי בדרכו לתקיפה בעיראק. "מודאגים עמוקות מההתקדמות" צילום: רויטרס 

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר למנהיגים צבאיים של יותר מ-20 מדינות שמשתפות פעולה עם הקואליציה כי הוא מודאג עמוקות מההתקדמות של דאעש בעיר הסורית קובאני ובמערב עיראק. 

"חברי מועצת הביטחון דנו, בהתאם לחוק הבינלאומי, בדחיפות של הגברת הכוח והרחבת התמיכה לממשלות עיראק , כולל כוחות חמושים עירקאיים, במלחמה נגד דאעש והקבוצות העוזרות לה", כך נכתב בהצהרה של מועצת הביטחון. 

"15 החברות במועצת האו"ם מאוחדות בדחיפות שבה חייבים להביס את דאעש, והשנאה, חוסר הסבלונות, והאלימות שהיא מייצגת חייבות להיות ממוגרות", הוסיפה ההצהרה.  

בתוך כך, ארה"ב מנסה לרתום את טורקיה לקחת חלק פעיל יותר במאבק המתנהל נגד דאעש. באנקרה הסכימו השבוע לאמן ולחמש כמה קבוצות של חמושים סוריים, כמו גם את הממשלה הסורית. ארה"ב וגורמים בטורקיה אומרים כי הטורקים קרובים אף לאשר את השימוש במתקנים במדינה למדינות שמעורבות במלחמה נגד "המדינה האיסלאמית".