שר הכלכלה נפתלי בנט הגיב הערב (ש') לדברים שהטיח בו שר החוץ אביגדור ליברמן בשל ביקורתו על מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, שקשר בין הקיפאון בתהליך המדיני הישראלי-פלסטיני לבין עליית ארגון "המדינה האיסלאמית". 

"ארה"ב היא אכן ידידתנו הגדולה, ואנחנו מחזקים קשר זה", אמר בנט בהודעה שפורסמה על ידי לשכתו. "עם זאת, השר עומד מאחורי דבריו. לאחר שנאמר במפורש שהסכסוך הישראלי-פלסטיני מזין ומחזק את דאעש, הייתה חובה להגיב מהר על מנת שההשוואה לא תחזור על עצמה". בהודעה נכתב כי "את הטרור לא צריך להבין ואין לתמוך בו - יש להילחם בו". 

מוקדם יותר הערב אמר שר החוץ ליברמן בראיון ששודר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי "כשנגמרה לנו התחמושת במהלך מבצע 'צוק איתן', ארה"ב הייתה זו שסיפקה לנו תחמושת. ארה"ב היא זו שסיפקה לנו את הכסף שעזר לנו לפתח את מערכת 'כיפת ברזל'. ארה"ב מצביעה לטובתנו במועצה לזכויות אדם של האו"ם. היא גם היחידה שמונעת מאיתנו צרות במועצת הביטחון, בעזרת זכות הווטו שלה".

על דבריו המקוריים של בנט אמר ליברמן: "מותר שיהיו חילוקי דעות בין ידידים, אבל אין צורך להתנפל, ולא צריך לגזור קופונים על זה. אני חושב שאין לנו אלטרנטיבה לארה"ב ואת זה צריך להבין. כל התלהמות פה היא רק מזיקה. אולי זה יביא מצביעים, אבל גם המון נזק מדיני". 

עוד לפני כן הגיב גם שר הביטחון משה יעלון לדברים שאמר בנט, וזאת ערב המראתו לארה"ב במטרה לחזק את הקשרים בין המדינות, ולקיים פגישה עם מקבילו, מזכיר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל. 

יעלון אמר כי "היחסים בין ארצות הברית לישראל מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים, ואסור שמחלוקת כזו או אחרת תעיב עליהם. ארצות הברית מסייעת לישראל במגוון רחב של תחומים, כמובן בנושאי ביטחון, ועלינו לזכור זאת ולהכיר לה ולמנהיגיה תודה על כך. בין המערכות הביטחוניות של שתי המדינות יש יחסים אינטימיים חסרי תקדים בהיקפם ובחשיבותם לביטחונה של ישראל, וביני לבין מזכיר ההגנה ידידי צ'אק הייגל יש מערכת יחסים קרובה והדוקה".