נמשכים החיפושים אחר מיכל גילי צ'רקסקי (36) מגבעתיים, שנעדרת מאז סופת השלגים בהימלאיה, שגבתה את חייהם של 43 בני אדם, בהם 3 ישראלים. נכון לשעות הלילה (ש') רשומים בחדר המצב של משרד החוץ 58 מנותקי קשר, והקונסוליה בנפאל ממשיכה להפעיל חפ"ק קדמי, שפועל ישירות מול חדר המצב במשרד החוץ בירושלים. 

"אנחנו עוקבים בדאגה רבה ומודעים לסיטואציה", אומר ליאור קורן, אחיה של מיכל. "אנחנו מקווים לנס", ציין קורן על רקע הגברת החיפושים אחר אחותו. 

משפחתה של צ'רקסקי, המתגוררת בנתניה, עוקבת אחר כל בדל של מידע המגיע מזירת החיפושים בהרים הגבוהים והמושלגים. "אנחנו לא מקבלים עדכון ממשרד החוץ, אלא מחברים ומכוח החילוץ. הצלחנו ליצור איתם קשר ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות", סיפר קורן. 

מהדיווחים שהגיעו למשפחה עולה כי צ'רקסקי נשארה לבדה בגובה של 5,000 מטרים. "הסבל שהיה איתה ברח והשאיר אותה למעלה בקור העז", אמר קורן. "הוא הביא את התרמיל שלה למטה ומצאו אותו באיזו סוכנות נסיעות. עד כמה שידוע לנו אפילו לא תחקרו אותו. עם מיכל נותק הקשר", הוא ציין בדאגה. 

הקשר האחרון של מיכל עם משפחתה היה ב-8 באוקטובר, שלושה ימים לאחר שיצאה לטרק שאמור היה להימשך כשבועיים. "היא שלחה תמונות ומאוד נהנתה. כאשר היא הגיעה לאחר כיומיים למעבר ההרים פרצה הסופה. הבעיה הגדולה שם היא הקור העז", הוא הוסיף. 

במשפחתה של צ'רקסקי הכחישו את הדיווחים לפיהם היא יצאה לטרק במסלול ה"פס" בשמורת האנפורנה בעקבות ידידה נועם חבלין ז"ל, שנהרג לפני 13 שנים בהרי ההימלאיה. גופתו של חבלין נמצאה לאחר כשנה כקילומטר ממקום האסון. 

קורן ציין בשיחה עם "מעריב השבוע" כי לא ידוע לו על קשר בין מסעה של אחותו למותו של חבלין: "הם לא היו בני זוג כפי שנטען בפרסומים. אחותי יצאה לטיול ללא קשר לאסון שאירע בזמנו", אמר.