פוענח רצח יוסף בן חג' יחיא, מנהל התיכון בטייבה, שנרצח לפני כחודש וחצי.

בית המשפט התיר היום (ראשון) לפרסם כי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) פענחו לאחר חקירה ממושכת את רצח חג' יחיא, מנהל תיכון עמל בטייבה ב-25 אוגוסוט השנה. כחשוד ברצח עצרו חוקרי הימ"ר את מפעיל המזנון בתיכון.

עולה כי החשוד ברצח, תושב טייבה בן 46, נעצר כבר ביום הרצח ומאז היה נתון בחקירה כשמעצרו הוארך מעת לעת. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע, לפיה בתום ימי מעצרו יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של רצח, שיבוש חקירה וקשירת קשר לביצוע פשע.

במהלך החקירה, אותה הובילו חוקרי מפלג התשאול בימ"ר מרכז בפיקודו של רפ"ק עזרא גולדשטיין, עלה כי החשוד, שהפעיל ביחד עם בני משפחתו את המזנון בתיכון, סבר כי מנהל התיכון עמד מאחורי היוזמה להכניס מפעילי מזנון נוספים ובכך פגע בפרנסתו של החשוד.

זירת הרצח. צילום: פאנט

מחומר החקירה עלה כי ביום הרצח הגיע החשוד לבית הספר כשהוא לובש מעיל על גופו, מרכיב משקפיים כהות, חבוש בכובע, על כפות ידיו כפפות והוא מחזיק מטריה מעל לראשו. החשוד, כך נטען, עלה לקומה השנייה, כשהוא חולף בדרכו על פני המזכירה ונכנס לחדרו של המנהל שישב באותה שעה עם שלושה מורים בלשכתו במסגרת ישיבת היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית.

עוד עולה כי החשוד ירה מספר רב של יריות מאקדח שהחזיק ברשותו לעבר פלג גופו העליון של המנהל ולראשו ובכך גרם למותו. מיד לאחר מכן נמלט. על פי החשד, החשוד ירה באקדח יריות בטנדר מיושן שאותר עוד באותו הערב על ידי החוקרים כשהוא חונה בסמוך לביתו של החשוד בטייבה.