מקורות ביטחוניים במחוז סלאח א-דין שבעיראק, מסרו כי חמושי המדינה האסלמאית (דאעש) תקפו לפנות בוקר (א') בית זיקוק בעיר בתי הזיקוק המרכזית במדינה.

המקורות מסרו, כי חילופי אש בין כוחות הביטחון האחראים לשמירה על בית הזיקוק לבין החמושים נמשכו שעות, והסתיימו בנסיגת אנשי דאעש - מבלי לציין מספר ההרוגים משני הצדדים. ממשרד ההגנה של עיראק נמסר, כי כוחות הצבא נמצאים במרחק 6 ק"מ ממרכז העיר ביג'י הנמצאת בשליטת החמושים.

בנוסף, נהרגו ארבעה חיילים מצבא עיראק והמשטרה ושבעה נפצעו, בהם מפקד משטרת סלאח א-דין חאמד א-נאמס, שנפצע באורח קל, במתקפה של מכונית תופת צבאית שהתפוצצה ליד מחסום ביטחוני.


דאעש בעיראק. הקרבות נמשכים. צילום: רויטרס

בעקבות פיצוץ המכונית, היו חילופי אש בין החמושים לבין כוחות הביטחון בכניסה לעיר אל-חמרה מצפון לעיר תקרית. מקורות במשרד ההגנה של עיראק מסרו, כי הושגה שליטה על כל הכניסות לעיר, וכי שלושה חיילים נהרגו ועוד כמה נפצעו.

במחוז אנבאר הצליחו כוחות הביטחון ואנשי השבטים באזור בגדאדי להדוף מתקפה משלושה כיוונים של אנשי המדינה האסלאמית. על פי מקורות, אנשי דאעש נסוגו לאחר שאיבדו חלק מאנשיהם.

בינתיים, מלשכת ראש ממשלת עיראק נמסר כי חידר אל-עבאדי יגיע מחר (ב') לאיראן, בראש משלחת שרים לביקור בן יממה במהלכו "ידונו הצדדים בדרכים להדוף את ארגון הטרור דאעש, והידוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה, השיכון ועוד".