נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (א') לגל מעשי האלימות של ערבים בהר הבית ובתוואי הרכבת הקלה ולמעשי תגמול של יהודים ולכניסה של מתנחלים באישון לילה לבתים בשכונת סילואן ואמר כי "אסור שירושלים תהיה בת ערובה של גורם זה או אחר".

ריבלין, שדיבר בירושלים מהלך טקס חנוכת דרך על שם יצחק שמיר ז"ל והתייחס למתיחות ואירועי האלימות בירושלים ואמר: "אין זה סוד שירושלים סוערת. אירועי אלימות רבים מדי, מתרחשים במזרחה של ירושלים כמו גם במערבה. האלימות הזו, הגולשת לטרור, חייבת להיעצר, ולהיאכף בחומרה על ידי כוחות המשטרה והביטחון, גם במחיר הפעלת יד קשה נגד המתפרעים, ערבים או יהודים".

"ירושלים, לא יכולה להיות מנוהלת על ידי גורמים אינטרסנטיים המעלים ומורידים את גובה הלהבות לפי רצונם. אי אפשר להתעלם מהניסיון המודע, של צדדים שונים להתסיס את האוכלוסייה בירושלים, אחת כנגד השנייה. ירושלים לא נחלקה לשבטים. היא איננה, ואסור שתהיה, בת ערובה של גורם זה או אחר. היא איננה גחמתו הפוליטית של מחנה זה או אחר. ירושלים חייבת להיות מנוהלת כעיר ריבונית, עם אחריות לכלל האוכלוסיות שבה, וליחסים ביניהם".


אסור שירושלים תהיה בת ערובה. ריבלין. צילום: פלאש 90. 

עוד הדגיש הנשיא בדבריו את חשיבות לקיחת האחריות על הפעולות האלימות הנעשות בירושלים ואמר כי "ירושלים לא יכולה להיות עיר, שבה מותקפת הרכבת הקלה, המשרתת את כל תושבי העיר, באופן שמאיים על היכולת לחיות בה חיים נורמליים. כפי שירושלים גם לא יכולה להיות עיר שהבנייה בה נעשית בהיחבא, או שההתגנבות לדירות נעשית בה באישון לילה.

אנו מוכרחים לשאת באחריות לריבונות על ירושלים. עלינו לקחת את המושכות לידינו, ולנהל את ירושלים באופן מושכל ואקטיבי, בצורה ישירה וזהירה. אני מקווה שברוחו של יצחק שמיר, נדע לעמד על זכותנו הבלתי מעורערת על ירושלים, ודווקא מתוך כך, לנהג בה כריבון, על כל האחריות שבדבר".