נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי אנקרה לא תשתתף בהעברת נשק למיליציה הכורדית הגדולה בסוריה - "יחידות ההגנה על העם הכורדי", הנלחמת בארגון המדינה האסלאמית - דאעש.

ארדואן אמר לכתבים במטוסו בשובו לפנות בוקר (א') מאפגניסטן, כי המיליציה הזאת, בהנהגת מפלגת האחדות הדמוקרטית (PYD) אינה שונה במאומה מהמחתרת הכורדית PKK "שבעיניי אינה שונה מארגון המדינה האסלמאית".

לדבריו, PYD ו-PKK קשורים בקשר עמוק. "לסייע בנשק למפלגת PYD שנלחמת בדאעש?", תהה ארדואן בדרכו חזרה לאנקרה. "נראה. מבחינתנו המפלגה דומה למחתרת הכורדית - ארגון טרור אף הוא".


לא שונים מדאעש.  ארדואן. צילום: רויטרס

נשיא טורקיה הוסיף, כי "ארה"ב, ידידה ובת ברית בנאט"ו, תטעה מאוד אם תצפה שנאמר 'כן' לאחר שהודיעה בפומבי שהיא תומכת בארגון טרור. אנחנו לא יכולים להגיד כן לדבר כזה".

יש לציין, כי בניגוד להכרזת המחתרת הכורדית בטורקיה ארגון טרור, אנקרה לא הכריזה על מפלגת האחדות הדמוקרטית, האיחוד החזק במחוזות הכורדים בסוריה, שיש לה התארגנות חמושה, כהתארגנות טרור. ראש המפלגה, סאלח מוסלם, ביקר מוקדם יותר החודש באנקרה ונועד עם בכירים במשטר הטורקי.

ארודאן שב והכחיש פרסום בוושינגטון כי אנקרה הסכימה להשתמש בבסיס חיל האוויר שלה נגד דאעש. "עדיין לא ברור מה רוצה ארצות הברית", הודיע הנשיא הטורקי והדגיש, כי ארצו לא נעלה את הגבול בפני הנמלטים מקובאני וכיום ישנם 200 אלף בטורקיה. "ממשלת טורקיה עשתה את המוטל עליה בעניין זה", הדגיש.

בינתיים, בעיר הכורדית הסורית קובאני, המוכרת בערבית עין אל-ערב, נמשכת הלחימה בין חמושים כורדים לבין חמושי דאעש.פעילים באופוזיציה מסרו, כי חמושי המדינה האסלאמית ירו לפחות ארבע פצצות מרגמה לכיוון מרכז העיר. נשמע פיצוץ במקום.

ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם מסר, כי חמושי המדינה האסלמאית ירו בשבת 40 פצ"מרים, חלקם נחתו בטורקיה. בנוסף, דווח כי גופותיהם של 70 מחמושי דאעש הובאו לבית חולים מקומי סמוך לקובאני.