שוב התבטאות שנויה במחלוקת של ח"כ חנין זועבי (בל"ד). בראיון שהעניקה היום (א') לחדשות 2 Online התייחסה זועבי לארגון המדינה האסלאמית דאע"ש והשוותה בינו לבין צה"ל. "הם בכל פעם הורגים אחד אחד בסכין שלהם ובצה"ל בכפתור אחד (הורגים) עשרות פלסטינים.

אמנם זה נשאר החייל במטוס כשהוא מפציץ ואמנם הוא לא רואה את הקורבן אבל... יש תזוזה קלה בכנפיים... הוא לא פחות טרוריסט ממי שלוקח סכין ועורף את הראש. ומי שמצטלם עם גופות, צוחק, עם גופות של פלסטינים, אני לא חושבת שהוא פחות טרוריסט מאשר זה שעורף את הראש. הם הורגים יותר מאשר הסכין".

זועבי התייחסה גם לאמצעי הלחימה בהם משתמש צה"ל ואמרה: "M16, טנקים והפצצות מהאוויר, כאשר הורגים עשרות ומאות - יותר טרוריסטים מאשר הסכין. M16 וטנקים יותר טרוריסט ורצחני מהסכין, והטנק יותר רצחני מהסכין. שמה מצטלמים ופה מצטלמים, שם מצטלמים עם הסכין ופה מצטלמים עם גופות, עם הפצצות שלהם וגם צוחקים. ה- M16 והפצצות הורגים יותר מאשר הסכין והם יותר טרוריסטים, כן".


 קומץ קטן מהשוליים. הרופא הישראלי שהצטרף לדאעש. צילום: דוברות ביה"ח ברזילי. 

"אני אומרת ששניהם צבאות שהם רוצחים, אין להם גבול ואין להם קו אדום", הוסיפה חברת הכנסת. זועבי לא ממליצה להתגייס לא לדאע"ש ולא לצה"ל ומדגישה כי אין תופעה של ערבים ישראלים שעוברים לדאע"ש, אלא קומץ קטן מאוד שנמצא בשוליים. "כנראה אין להן שום אופציה בחיים, שאיבדו את המשמעות של החיים שלהם, נכנסו לתוך אידאולוגיה פונדמנטליסטית כל כך סגורה".

בנוסף, התייחסה חברת הכנסת גם להחלטה הצפויה של בית המשפט העליון באשר השבתה למליאת הכנסת ולדיוני הוועדות - מהם הושעתה. "אני לא חשובת שבית המשפט ישאיר את החלטת ועדת האתיקה, אני חושבת שהוא ישנה אותה. זה יהיה בעיני מאוד מוזר שהחלטה מפלה, תקדימית והחלטה שחורגת מסמכות הוועדה שנתנה אותה - תישאר על כנה. זה יהיה שינוי של כללי משחק מאוד יסודיים בתוך הכנסת".

זועבי הביעה את דעתה גם על הקריאות להשעות את קבוצת בני סכנין מליגת העל, לאחר שהעניקה אות הוקרה לח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל אחרי שנחשד בריגול . "זו הסתה לשם הסתה, אנחנו רוצים תמיכה מכל העולם הערבי, אנו חלק מהעולם הערבי", אמרה חברת הכנסת. "התמיכה היא למען הספורט, למען הנוער, מקומות בילוי. הספורט הוא מקום ששומר על הנוער מאלימות, מלצאת לרחובות ולהידרדר לכל מיני תופעות אנטי חברתיות כמו סמים ואלימות".

חברת הכנסת הדגישה כי היא אינה מתכוונת לשנות את קשריה עם בשארה. "את עזמי בשארה אנו נבקר, הוא נשאר חבר שלנו, יש לנו קשר ידידות והוא יישאר הידיד שלנו, הוא אינטלקטואל ערבי", אמרה.

כזכור ח"כ זועבי הורחה על ידי ועדת האתיקה של הכנסת למשך שישה חודשים מדיוני המליאה וועדות הכנסת לאחר שאמרה כי חוטפי שלושת הנערים בגוש עציון אינם טרוריסטים. ח"כ זועבי עתרה לבג"צ בדרישה לבטל את עונש ההרחקה בטענה כי מדובר בהתבטאות פוליטית.