חילופי אש היו היום (א') בין כוחות הביטחון של דרום וצפון קוריאה בגבול שבין המדינות. לא דווח על נפגעים.

מקורות ביטחוניים בדרום קוריאה מסרו לסוכנות הידיעות הרשמית "יונהאפ", כי התקרית אירעה בשעה 17:40 אחר הצהריים (שעון מקומי), לאחר שחיילי משמר הגבול של הדרום ירו יריות אזהרה לעבר חיילים מצבא הצפון שהתקרבו לאזור המפורז שבין שתי המדינות. עוד נמסר, כי חיילי הצפון הגיבו למקורות הירי.

אולם בגרסה מטעם המטכ"ל של הדרום נמסר, כי חילופי האש אירעו לאחר שעשרה חיילים צפון קוריאנים התקרבו לקו המפורז שחוצה את האי. בגירסה זו נמסר, כי לפי החיילים הצפון קוריאנים ביצעו ירי לעבר עמדה של הדרום, וזה השיב לעברם באש משלו. על פי הדווח, התקרית נמשכה כעשר דקות. משרד ההגנה בסיאול הודיע כי לא ידוע לו על נפגעים מכוחותיו.

יצויין, כי זו הפעם השנייה מתחילת החודש שבה הופר הסכם הפסקת האש שנחתם בין המדינות לפני כשנתיים. שתי המדינות נמצאות במצב של מלחמה משנות החמישים של המאה הקודמת. ב-7 באוקטבור נרשמו חילופי אש בין שתי ספינות מלחמה, סמוך לגבול הימי שבמחלוקת בים הצהוב.

שלושה ימים לאחר מכן, נרשמו חילופי אש בגבול בין שתי הקוריאות אחרי שפעילים דרום קוריאנים הפריחו בלונים ובהם סיסמאות נגד המדינה הקומוניסטית. לא דווח על נפגעים.

בפיונגיאנג הזהירו בעבר, כי המשטר המבודד בעולם ינקוט צעדים חמורים אם יימשכו הפרחות הכרזות, אך הדבר לא הרתיע את הפעילים מהדרום.

בעקבות חילופי האש בין שתי הספינות נערכה ב-15 באוקטובר ישיבה משותפת בכפר שעל הגבול בין שתי המדינות, במהלכו דרשה המשלחת הצפונית שספינות המלחמה של הדרום לא יעברו את קו התיחום בין שתי המדינות בים המערבי, ובנוסף יפסיקו הכרזות של פעילים דרומיים נגד המשטרבפיונגיאנג.

גם המשלחת הדרומית דרשה מחוייבות של הצפון בקו הים הצפוני, והדגיש כי במדינה דמוקרטית לא יוכלו לשלוט בכרזות שמועברות על ידי ארגונים אזרחיים או להטיל צנזורה על התקשורת בסיאול.

בסיום הפגישה בין שני הצדדים, נשמעה ביקורת בצפון מאחר ולא הושג הסכם או לוח זמנים לפגישה נוספת בין הצדדים, על מנת להוריד את רמת המתיחות בין שתי המדינות. עם זה, למרות התקריות האחרונות, מסר מקור בכיר בלשכת נשיא דרום קוריאה כי יימשכו הדיונים בין משלחות שתי המדינות "למרות הפרובוקציה הנמשכת מצד הצפון", כהגדרת ג'ו צ'יול-גי, היועץ לענייני ביטחון של נשיא דרום קוריאה.

הוא הדגיש, כי טענות הצפון אינן מבוססות על עובדות וציין כי "משלחת הדרום הייתה אמיתית וכנה במהלך הדיונים עם הצפון, ואנו מתכוננים לפגישה נוספת בין בכירים בין שתי המדינות, כמו שתוכנן מוקדם יותר".