עדכון אחרון: 22:15

מזג האוויר הסוער שפקד אתמול (א') את המדינה אולי שימח את החקלאים אחרי הקיץ הארוך אך גם גרם לנזקים לא מעטים, בהם קריסת עצים, הפסקות חשמל, שיבושי תנועה קשים והצפות.

כביש מספר 1, תל אביב-ירושלים, נסגר לתנועה במשך יותר משעה, עקב פיגום שנפל סמוך למחלף שורש וחסם את הכביש. הסופה הגיעה לשיאה בגוש דן ובשרון בשעות אחר הצהריים, עם גשמים עזים ורוחות שנשבו במהירות של 80 קמ"ש וגרמו בכמה אזורים לקריסה של עצים, לנזקים במערכת החשמל ולשיבוש בפעילות מהרמזורים.

בדרך נמיר וברחוב פנחס רוזן קרסו עצים גדולים לרוחב הכביש, וגרמו לחסימת צירי תנועה ראשיים. במקביל דווח על קריסות עצים באזורים נוספים, בהם בלב תל אביב ובפתח תקווה, שם נפגעו באורח קל שני ילדים בני 9 ו- 10.

בכמה אזורים בתל אביב ובהוד השרון דיווחו על הפסקות חשמל בעקבות פגעי מזג האוויר. בחברת החשמל ציינו שצוותים נשלחו למקומות שבהם נפגעו קווי המתח הגבוה ועסקו בתיקון התקלות. באחדים מהמקומות נותרו התושבים ללא חשמל במשך שעות ארוכות. "הפסקת החשמל שהחלה לפנות ערב נמשכה גם בחשיכה.

הספקתי להכין מראש נרות ופנס וגם בטלפון הסלולרי יש פנס, אבל אין טלוויזיה", סיפרה רינה כהן, תושבת תל אביב. רחוב גבעת התחמושת בעיר היה פקוק ובמשך יותר משעה לא היה ניתן להגיע אליו כדי להמשיך לנתיבי איילון העמוסים.

"אני תקוע כאן ואין לאן לנסוע", סיפר סער ורדי, כתב "מעריב־השבוע", שהיה בין הנהגים הרבים שנתקעו בפקק הענק, "יש נהגים שיצאו מהרכב והחלו לדבר והיו כאלה שהציתו סיגריה. כל הזמן שומעים צפירות וצעקות, אבל שום דבר לא עוזר. כולנו תקועים בפקק שלא זז. לא להאמין איך סערה קטנה גורמת לכזה בלגן".

עומסי תנועה כבדים נרשמו גם בדרך השלום ובאלוף שדה, עד לצומת תל השומר, והיציאה מתל אביב בחזרה הביתה בתום יום העבודה הפכה, לדברי הנהגים, לסיוט מתמשך. תל אביב הייתה שיאנית המשקעים.

לאחר בוקר בהיר, הגיע בשעות אחר הצהריים המבול, ובעיר נרשמו כ-20 מ"מ של גשמים, שנוספו לכ-45 המ"מ שירדו בה בשבוע שעבר. כמות המשקעים המצטברת בתל אביב הייתה יותר מפי שניים לעומת הממוצע בחודש אוקטובר.

שיבושי תנועה קשים נרשמו אתמול גם באזור הצפון. כביש הקריות היה פקוק ועומסים כבדים נרשמו גם בדרך לעכו. סערת אוקטובר הגיעה גם לטבריה, שספגה גשמים ממושכים בעוצמה עזה. התושבים דיווחו על "מבול שנראה כשבר ענן", שהפך את רחוב הגליל המרכזי בעיר לנחל שוקק. המים חדרו לחנויות ולבתים, ומי שהיה חייב לחצות את "נחל הגליל" נאלץ להרים את מכנסיו עד הברכיים.

הגשם השוטף הציף גם את אזור התחנה המרכזית בעיר הכנרת. "אנשים הצטופפו במפלס של התחנה, המראה היה מדהים", סיפרה בהתרגשות נוי עזרא, תושבת העיר. "30 שנים אני חי את טבריה ביום ובלילה ודבר כזה לא ראיתי", סיפר אילן חדד, בעל מזנון פלאפל ושווארמה ברחוב הגליל. 

 מהשירות המטאורולוגי נמסר כי הלילה (בין ראשון לשני) צפוי להיות מעונן חלקית עם גשם מקומי. יתכנו סופות רעמים יחידות. כמו כן קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. מחר (ב') צפוי גשם מקומי בעיקר בדרום הארץ ובמזרחה אשר יחלש בהדרגה ויפסק אחה"צ. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הטמפרטורות צפויות להיות נמוכות מהרגיל.