למרות הסיכויים הקלושים למצוא עוד ניצולים, צוותי החיפוש דרוכים ומוכנים לכל בדל חדש של מידע. אתמול הקפיץ פורטר נפאלי ערני את יוחאי לילי אור ואת נדב כליפה, צוות החיפוש של חברת הראל, לאחר שמסר פיסת מידע שהייתה עשויה להוביל למציאת הנעדרת מיכל גילי צ'רקסקי. השניים מיהרו לשכור מסוק ולהתחיל בחיפושים.

לילי אור וכליפה מחפשים כבר שנים אחר מטיילים ישראלים בכל רחבי הגלובוס. יש להם סיפורים מאפריקה, מדרום אמריקה וכמובן מהמזרח הרחוק. שניהם טרוטי עיניים, עדות לכך שהגיעו לקטמנדו מפרו, שם הגיעו לגופות המטיילים שנהרגו בתאונת הראפטינג.

הניסיון שצברו בהמוני מקרים מלמד אותם שבמקרה הזה הם אמנם יצליחו להגיע למיכל, שעדיין נעדרת מסופת השלגים, אלא שבניגוד לאופטימיות לסיכויי מציאתה, הם ממש לא אופטימיים באשר למצב שבו ימצאו אותה. הם נמצאים כל העת בקשר עם המשפחה מגבעתיים, פתוחים איתם עד הסוף באשר להערכותיהם הפסימיות.


לא אופטימיים. מיכל גילי צ'רקסקי. צילום: מתוך פייסבוק

שדה התעופה לטיסות פנים של קטמנדו. יוחאי לילי אור מנער מעליו את העייפות: ״אנחנו יוצאים לחפש עכשיו קרוב למקום שבו ראו את מיכל בפעם האחרונה״. באופן חד-פעמי הם גם מצרפים עיתונאים ישראלים למסוק החיפוש הנפאלי, המוטס בידי טייס אמריקאי.

הנופים האפורים של קטמנדו מתחלפים מהר מאוד בעננים בירוק ובלבן. הרבה לבן. השלג ברכס הרי האנפורנה לא הלך לשום מקום כמעט שבוע אחרי הסופה הקשה. בדרך אנחנו נוחתים לתדלק במנחת מאולתר והנפאלים מהכפרים בהרים מפצירים לא לאבד תקווה.

״אפשר לשרוד בשלג גם אחרי שישה ימים. יש לנו לכך המון דוגמאות מהעבר", מנסה לשכנע ספק
אותנו ספק את עצמו גבר נפאלי, שמסייע לתדלק את מסוק החיפוש במנחת.

התחנה הבאה שלנו היא המקום הכי קרוב למקום שבו נראתה צ'רקסקי בפעם האחרונה. מיכל נעלמה בגובה של 5,400 מ', כאילו השלג וההר בלעו אותה אל קרבם. צוות החילוץ הישראלי של הראל נעזר גם בצוותים נפאליים על הקרקע. מדובר במדריכי דרך מנוסים מאוד. ״התנאים בראש ההר בלה פאס קשים מאוד וקשה לחפש ככה. יש מקום חשוד שנחזור אליו מחר. המסוק כבד מדי״, אומר יוחאי, ומוסיף: ״אני אופטימי שנצליח להביא לפתרון התעלומה, נגיע למיכל ונחזיר אותה למשפחתה. אבל קשה מאוד לשרוד למעלה״.


מטיילים באנאפורנה בנפאל בזמן הסופה. צילום: עמית ויינר

בתחנת המטיילים בגובה של כ-4,000 מ' אנחנו פוגשים תיירים צרפתים שהיו תקועים על ראש ההר בסופה ורק עכשיו הם עושים דרכם למטה. גם הם לא ראו ולא שמעו שום דבר שקשור למיכל מישראל. ככל שהזמן עובר הפסימיות גוברת. למרות הפסימיות הזו במשלחת הישראלית, בנפאל דווקא אופטימיים באשר לסיכויים למצוא את מיכל. באשר למצבה, זו כבר שאלה אחרת לגמרי.

רכס הרי האנפורנה מקבל אותנו בשמש מקפיאה. השלג עדיין רך וטובעני. קשה מאוד ללכת. קשה מאוד לחפש. קשה גם לנשום באוויר הדליל. אלא שהמראות המדהימים שכאילו נלקחו מסרט, ההרים והעצים, מסבירים את סוד המשיכה של מאות אלפי תיירים אל הרכס.

בנוסף לצ'רקסקי, יש עוד עשרות תיירים שעדיין נעדרים מאז סופת השלגים. ההערכה היא שהחיפוש
יימשך לפחות כמה ימים אם לא שבועות, אבל המחלצים משוכנעים כי מציאתה של צ'רקסקי היא רק עניין של זמן.

המחפשים המשיכו לברר פרטים עם הפורטר הנפאלי, שעל־פי חלק מהעדויות זרק את התיק של מיכל ונמלט בשלג להציל את עורו. בזכות אותו מידע נמצא התיק. שגריר ישראל בקטמנדו, ירון מאיר, פועל כעת לשלוח אותו למשפחתה של צ'רקסקי בישראל.