נשיא המדינה ראובן ריבלין נענה להזמנתו עמיתו נשיא פולין, ברוניסלב קומורובסקי, ויצא בסוף החודש לביקור ממלכתי במדינה המזרח-אירופית, שיהיה ביקורו הראשון בחו"ל כנשיא מאז נבחר לתפקידו.

עם זאת, בשל מחויבותו של הנשיא להשתתף בישיבת הפתיחה של מושב החורף בכנסת שתיערך ביום שני הבא, 27 באוקטובר, סוכם כי נשיא פולין ישלח לארץ את מטוסו כדי לאפשר לריבלין ולפמלייתו להגיע במועד לטקס פתיחת המוזיאון לתולדות יהודי פולין בבירה וורשה, שייערך יום אחר כך, ב-28 באוקטובר, ואמור להיות מוקד הביקור.

ריבלין אמור לערוך כמה פגישות מדיניות עם בכירי השלטון בפולין, ואף ינאם בעברית בפני הפרלמנט המקומי. המוזיאון החדש ממוקם בשטח שבו שכן בעבר גטו ורשה, במקום שבו ניצב בניין מפקדת היודנראט, ליד רחוב אנילביץ' ומול האנדרטה לזכר גיבורי גטו ורשה של הפסל נתן רפפורט.

שטחו כ-13 אלף מ"ר וחללו מכיל תערוכות מתחלפות על שטח של 1,300 מ"ר, וכן תצוגה קבועה בשטח של 4,300 מ"ר המציגה את אלף שנות ההיסטוריה של יהודי פולין - פעם הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם.

בניין המוזיאון תוכנן כמבנה מודרני עשוי אבן וזכוכית. האטרקציה המרכזית של הבניין היא הכניסה לאולם המרכזי, שיוצר חומה גבוהה וגלית. החלל הריק מסמל את הסדקים בהיסטוריה של יהודי פולין. החלל דומה בצורתו לערוץ, שיכול גם להידמות לקריעת ים סוף. מלבד אולמות התצוגה מכיל המבנה גם אולם רב-תכליתי עם 480 מושבים, מרכז חינוך, מרכז מידע, חדר משחקים לילדים, בית קפה וחנות מזכרות.