כלי טיס אמריקאים הצניחו ציוד סיוע לכורדים הלוחמים באנשי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) שמנסים להשתלט על העיר הסורית קובאני שבגבול טורקיה.

הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית הודיע כי בין השאר סופקו כלי נשק, תחמושת ועזרה ראשונה למורדים הסורים, הנלחמים בפעילי דאעש סמוך לעיר קובאני. מדובר בפעם הראשונה, בה מדווח רשמית הפנטגון על אספקת נשק חם לכוחות המורדים.

במקביל, גם הכורדים מאשרים כי מטוסי ארה"ב הצניחו להם אספקה לקרבות מול דאעש . הכוחות סיפרו, כי קיבלו במהלך הלילה מארצות הברית את המשלוח שכללל נשק ותחמושת שהועבר מהאוויר. הציוד הרב צפוי לשמש את הכורדים בלחימתם מול ארגון המדינה האסלאמית בעיר.


קובאני המופגזת. הכורדים קיבלו סיוע אמריקאי. צילום: רויטרס. 

דובר מטעם לוחמי הארגון הכורדי אמר, כי הם מצפים שארה"ב תמשיך לסייע להם בתחמושת ועזרה ראשונה, כדי להמשיך לעמוד איתן ולהצליח להדוף את לוחמי דאעש מהעיר הנצורה.

גם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, אמר כי וושינגטון החליטה להצניח כלי נשק ותחמושת לכורדים הנלחמים בארגון המדינה האסלאמית בעיר קובאני. קרי, המבקר באינדונזיה, הוסיף כי אם לא יזכו הכורדים לתמיכה, "יהיה הדבר לא אחראי וקשה מבחינה מוסרית".

שר החוץ האמריקאי הוסיף, כי הממשל מבין את דאגותיה של אנקרה ממתן אספקה לכורדים הקשורים לארגון P.K.K. עם זאת, ציין כי "מדובר במשבר ושהלוחמים בקובאני זקוקים מאוד לסיוע". קרי הבטיח, כי הצנחת הציוד תהיה זמנית בלבד, וכי ארה"ב ביקשה מטורקיה להרשות לכורדים מעיראק להיכנס לקובאני ולסייע.

במקביל, שר החוץ הטורקי מולוד צ'אושוולו הודיע שמדינתו תאפשר לממשל הכורדי בעיר קובאני להביא תגבורת של יחידות פשמרגה כורדיות מצפון עיראק, דרך טורקיה, כחלק מהמאבק בארגון דאעש בעיר.

ואילו הממשלה האוסטרלית הודיעה על כוונתה להציב 200 חיילים מיחידות מיוחדות בעיראק. החיילים צפויים לעסוק בייעוץ וסיוע לכוחות העיראקים במלחמתם נגד ארגון דאעש. בחודש שעבר הודיעה אוסטרליה על הצטרפותה לקואליציה נגד הארגון בהובלת ארצות הברית.

גם שר הפנים של ירדן, מערוף אל-מג'אלי, אמר כי עמאן משתתפת בלחימה בארגון המדינה האסלאמית, כדי למנוע את הגעתו לממלכה. בפגישה עם שגרירת האיחוד האירופי בירדן הדגיש השר, כי מדינות ערב פגיעות יותר מארגון דאעש. "ירדן רואה בטרור מחלה שיש לעקרה מהשורש", הוסיף.

ראש ממשלת ירדן לשעבר, מערוף אל-בחית, גילה כי 1,300 ירדנים הצטרפו לשורות המדינה האסלאמית, ועד כה נהרגו יותר מ-200 מהם.

בינתיים, עיראק ממשיכה לדמם בלחימה בין צבא עיראק לבין אנשי המדינה האסלאמית. על פי דיווחים, לפחות 30 בני אדם נהרגו (ב') בכמה תקריות אלימות בבירה בגדד ובעיר כרבלא, כשברקע דווח על המשך הקרבות העזים בין אנשי דאעש לכוחות הממשלה בצפון המדינה.

בכרבלא שבמרכז המדינה, התפוצצו שלוש מכוניות תופת ליד כיכר הממשלה. דווח על לפחות 16 הרוגים ועוד 41 פצועים.

המתקפה בכרבלא התרחשה שעות ספורות לאחר שלפחות 17 בני אדם נהרגו לאחר שמתאבד פוצץ את עצמו במסגד בלב הבירה, לאחר סיום תפילת הצהריים.