ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם שרת המשפטים, ציפי ליבני, יו"ר "התנועה", על מנת להודיע לה כי הצעת החוק של הח״כ ממפלגתה, אליעזר שטרן לא תובא בפני הממשלה. לאחר הפגישה נשמעו "טיפטופים" בדבר משבר קואליציוני קרב, אולם בכירים בתנועה מבהירים כי אין סיכוי למשבר קואליציוני.

ב"תנועה" מזכירים כי אכן אמרו שזה חוק חשוב, אך מעולם לא טענו שמדובר בחוק שיגרום לפרישת הסיעה מהממשלה. עם זאת, נראה כי המילה האחרונה עדיין לא נאמרה. ב"תנועה" מבינים כי יש לחוק סיכוי גבוה יותר לעבור בכנסת בעזרת "יש עתיד", "ישראל ביתנו", "העבודה", "מרצ" ואפילו המפלגות הערביות. גורם בכיר ב"תנועה": "מי שהתקפל ולא רצה את החוק בממשלה, יקבל אותו בכנסת".

בתנועה מתנחמים בהקשר זה, מכך שנתניהו לא בחר לאפשר לחוק לעלות בממשלה, לקבוע עמדת נגד של הקואליציה ולהמית אותו סופית. עכשיו, אומרים ב"תנועה", יש לחוק עוד סיכוי. לאחר הפגישה עם נתניהו, לבני פירסמה סטטוס בעמוד הפייסבוק בה כתבה: "נמשיך לקדם את חוק הגיור. אם ההחלטה לא תקודם בממשלה, נקדם את החוק בכנסת ביחד עם השותפים הליברלים, אלה שלא חרדים מהחרדים ושרוצים לאפשר לצעירים שחיים כאן ומשרתים בצבא את האפשרות לממש את רצונם העז להתגייר, להתחתן ולחיות כאן איתנו בכבוד".

ח"כ אלעזר שטרן ("התנועה") הגיב על החלטת ראש הממשלה לא להציג את חוק הגיור בפני ישיבת הממשלה: "העדפתי מראש לעגן זאת בחקיקה אך לפי בקשה של ראש הממשלה הגעתי להסכמות עם 'הבית היהודי' והכנו הצעת החלטה משותפת. ראש הממשלה מצא בחודשים האחרונים מה שמסתבר עכשיו כתירוצים שונים לדחות את האישור בממשלה.

"קודם בגלל 'צוק איתן' ולאחר מכן בגלל התקציב. מלשכת ראש הממשלה נאמר לי במפורש כי מיד לאחר שהתקציב יעבור בממשלה יעבור גם 'חוק הגיור'. היום הסתבר לי שראש הממשלה, לצערי הרב, לא נאמן למילותיו ולעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אמשיך במאמצים על מנת להעביר את החוק בכנסת מיד עם פתיחת המושב בשבוע הבא.

חוק הגיור, אותו יזם כאמור ח"כ אלעזר שטרן, אמור להתיר לרבני ערים, שיעמדו בקריטריונים הלכתיים, להקים מוסדות גיור. בנוסף, אזורי הרישום יפתחו וכל אדם שחפץ להתגייר יוכל לבחור את המוסד בו יבצע את התהליך, ללא קשר למקום מגוריו.