יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון וחברי סיעתה מגישים הצעת חוק הקובעת שכל פגיעה בסמכויות בג"ץ תהיה טעונה רוב של 90 ח"כים, זאת כתגובה להצעת החוק של יו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, הקובעת כי רוב של 61 חברי כנסת יוכל לבטל החלטה של בג"ץ הפוסלת חוק של הכנסת.

"הצעת החוק של איילת שקד, המאפשרת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ, תוך פגיעה קשה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, היא תוצאה של הגל העכור והפופוליסטי נגד בג"ץ בהובלת השר גדעון סער וראש הממשלה נתניהו שנותנים יד לפגיעה בבג"ץ", אמרה גלאון.

לדבריה, "בהחלטתו לסגור את מתקן חולות, הוכיח בג"ץ שהוא נותר שומר הסף האחרון גם של שלטון החוק וגם כמגן על דמותה המוסרית של המדינה".

גלאון הוסיפה כי ביקורת מצידם של שרים וחברי כנסת על החלטות בג"ץ היא לגיטימית וחיונית בחברה דמוקרטית, אך מתקפה פוליטית שמבקשת לעשות דה לגיטימציה לבג"ץ בגלל פסיקות שאינן תואמות אג'נדה פוליטית של הרוב השולט, היא מסוכנת ותפגע אנושות הן בהפרדת הרשויות בישראל ובעיקר בהגנה על זכויות האדם.

"סיעת מרצ מבקשת לקבוע בחקיקה שניתן יהיה לשנות את סמכויות בית המשפט העליון רק ברוב של 90 חברי כנסת על מנת לוודא שהשינוי אכן נעשה מטעמים ענייניים ולא לצורך קידום אג'נדה פוליטית בכוח עריצות הרוב", נאמר בהודעת התנועה.

הצעת חוק "פסקת ההתגברות" של ח"כ איילת שקד תועלה ביום ראשון הקרוב להצבעה בועדת השרים לחקיקה.