היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין פנה באמצעות עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ לעניינים אזרחיים, אל חברי הגוף הבוחר את רב העיר ירושלים, בעניין מועמדותו של הרב שמואל אליהו בבחירות שמתקיימות היום (ג').

היועץ הציג בפני הגוף הבוחר עובדות שהוא סובר שהן רלוונטיות ועמדו גם בפני היועץ הקודם מזוז, בנוגע להתנגדויות של גורמים שונים למועמדות שלו אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל בשעתו, וזאת בשל התבטאויות שונות שלו, שכונו "גזעניות". בפנייה לחברי הועדה, היועמ"ש הוסיף גם את התשובה שנמסרה מטעם הרב, לטענות שהופנו כלפיו.

בין הנספחים השונים המצורפים למכתב של היועמ"ש, נמצאת גם תשובתו של היועץ הקודם בעניין מועמדותו של אליהו לתפקיד הרב הראשי. באחד מהם, שמיועד לרב שלמה אליהו, מצויין כי היועץ מבקש את תגובתו של הרב אליהו מאחר ו"היועץ המשפטי לממשלה סבור כי יתכן והעובדות הנובעות מהתבטאויותיך יחייבו אותו לנקוט עמדה משפטית בנוגע לאפשרות בחירתך לכהונה הרמה", נכתב. בהמשך כתב מזוז כי "הרי שיתכן כי בחירתך לכהונה הרמה יכולה להימצא כבלתי ראויה ולעורר קשיים משפטיים".

אליהו ווינשטיין. צילומים: פלאש 90 ומרק ישראל סלם

רוח הדברים העולה ממכתבו של היועמ"ש לחברי הגוף הבוחר את הרב, היא שכפי הנראה היועץ חש לא בנוח עם מינויו האפשרי של הרב אליהו לתפקיד הרב הראשי בירושלים.