מרכז הליכוד לא יתכנס בשבוע הבא כך הודיע יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ דני דנון, בתגובה ליוזמת נתניהו לכנס את המרכז בהקדם האפשרי כדי להביא להקדמת הפריימריז בתנועה.

"לא אתן לעשות מחטף בבחירות לראשות הליכוד, אציע ליו"ר התנועה מועדים סבירים לקיום התמודדות ראויה והגונה שמכבדת מפלגת שלטון. תנועת הליכוד נמצאת בשיאו של תהליך התעוררות ולא אאפשר ששוב ישתקו את התנועה וישתיקו את חבריה, לא אתן שיפגעו בדמוקרטיה בליכוד, המפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל", אמר דנון.

הבוקר דיווחנו כי נתניהו מתכנן להקדים את הפריימריז בליכוד ולערוך אותם בהליך בזק כבר בתוך חודש, ב-25 בנובמבר או ב-4 בדצמבר, מהלך שיציב את עצמו בעמדת מתמודד יחיד על ראשות התנועה ולא יאפשר ליריבים פוטנציאלים בתוך הליכוד להתכונן כראוי. מי שכבר הכריז על כוונתו להתמודד מול ראש הממשלה הוא ח"כ משה פייגלין, המתנגד למהלך בזק כזה.


"לא יהיה מחטף". דנון מצביע בבחירות לראשות המרכז. צילום: מרק ישראל סלם

בשבוע שעבר פרסמנו על התנגדות של חברי מרכז הלליכוד נגד ככונתו של ראש הממשלה לבצע שינויים בחוקת הליכוד, בעיקר בנוגע לבחירת רשימת המועמדים לכנסת. בין היתר, יוכל נתניהו לשריין בעצמו מועמד חיצוני בכל עשירייה ברשימת הליכוד, בדומה לסמכות שקיבל לאחרונה יושב ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, בחוקה החדשה שאושרה במפלגתו. 

במכתב שפרסם רן לוי, חבר מרכז הליכוד ופעיל בולט בתנועה, הוא מזהיר את רה"מ לבל יערוך את השינויים בחוקה: "ראש הממשלה מבקש ממרכז הליכוד את שינוי החוקה, למטרותיו האישיות, מרכז שהוא בעצמו ניסה לגמד, ובעצם למשך תקופה לא קצרה גם הצליח".

לוי הוסיף כי: "אין זכות קיום לתנועה פלורליסטית כתנועת הליכוד, ללא מרכז פעיל, שחבריו פועלים ללא לאות וללא תמורה למען טובת המדינה, ולכן נתנגד בכל תוקף לניסיון המחטף של ראש הממשלה".